Wraz z nowym silnikiem Honda CR-V zyskała ładniejszy przód z LED-ami i lekko poprawiony tył. Jednostka 1.6 zastępuje za drogi silnik 2.2 i-DTEC. Zastosowano w niej dwie łączone szeregowo turbosprężarki; wysokociśnieniowa o zmiennej geometrii łopatek działa przy niskich obrotach.
Testowane auto wyposażono w nowy, 9-stopniowy automat, w którym niskie biegi zapewniają dobre przyspieszenie, a wyższe pozwalają oszczędzać paliwo. Od samego dołu silnik ochoczo ciągnie, osiągając setkę po 10 sekundach. Subiektywne odczucia przyspieszania są jeszcze lepsze. Automat w mgnieniu oka i bez szarpnięć zmienia biegi również przy redukcji. Ingeruje, co nie każdy lubi, w trybie manualnym (obsługiwanym także łopatkami), nie dopuszczając do przeciążenia silnika. Najwyższy bieg można wbić dopiero przy 120 km/h. Średnio na krętej trasie CR-V spalał nieco ponad 7 l/100 km. W podwoziu zwiększono rozstaw kół, przekonstruowano elementy zawieszenia i zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej, poprawiając komfort i dotąd nie najlepsze stabilność oraz precyzję prowadzenia. Teraz na szosie CR-V może być wzorem wśród SUV-ów.
Dobra wiadomość: Honda z nowym silnikiem 1.6 jest dostępna już od marca i ma być wyraźnie tańsza od wersji 2.2 i-DTEC. Zła wiadomość: automat zadebiutuje w czerwcu.
![]() |
![]() |
Masywny tył zyskał dzięki LED-om, chromowi i nowemu zderzakowi | Teraz tablica jest bardziej estetyczna. Nowy system multimedialny Honda Connect łączy się ze smartfonem i internetem |
Dane producenta | HONDA CR-V 1.6 i-DTEC |
Cena | jeszcze nie ustalona |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1597 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
160 KM 4000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
350 Nm 2000 obr/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 9-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 10,0 s |
Prędkość maksymalna | 197 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4605 x 1820 x 1685 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1658 kg, dopuszczalna ładowność 542 kg, pojemność bagażnika 589/1669 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. | |
Naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski redaktor "auto motor i sport"
TO POLUBISZ- 9-biegowy automat
Automat daje Ci wybór – albo jeździsz bardzo oszczędnie (Eco), albo na sportowo, używając łopatek. I też oszczędnie.
TEGO NIE - Nawigacja Garmin
Owszem, jest czytelna, wskazuje pasy ruchu i utrudnienia, ale informuje niezdecydowanie i często zbyt późno.
Komentarze
~gienio832, 2016-01-07 16:16:25
auto motor i sport, 2015-04-24 11:40:33
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?