[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Honda CR - V - zrobiona po amerykańsku

Ponad dwie dekady temu Honda CR-V zaczęła wyznaczać trendy w segmencie kompaktowych SUV-ów, a teraz model piątej generacji melduje się w Europie z 2-letnim opóźnieniem. Czy japońskie auto zrobione na amerykańską modłę zdobędzie serca klientów nad Wisłą?

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy CR-V jest szerszy, masywniejszy i bardziej wyrazisty stylistycznie niż poprzedni model. Przód nadwozia wygląda nowocześnie za sprawą reflektorów LED, z kolei tył auta wywołuje skrajne opinie – projektanci Hondy zrezygnowali z pionowych kloszy świateł i zamiast nich zastosowali lampy w kształcie litery „L”. Inżynierowie zadbali o aerodynamikę – podwozie ma specjalne osłony, a z przodu pojawiły się aktywne „żaluzje” w osłonie chłodnicy.

Przedstawiciele japońskiej marki przekonują, że materiały zastosowane we wnętrzu mają jakość premium. Przyglądając się Hondzie z bliska, mamy niejakie wątpliwości. W kwestii wyglądu i ergonomii wnętrza trudno mieć do CR-V jakiekolwiek zastrzeżenia, jednak pod względem jakości materiałów wykończeniowych – wręcz przeciwnie. Tworzywa są miejscami przeciętne, a na widok drewnopodobnych listew może zakręcić się łezka w oku, bo przypominają te stosowane w modelach Hondy z końcówki XX wieku.

Sam system multimedialny jest jednak lekko przestarzały

Fotele mają szerokie siedziska oraz oparcia i są wygodne, choć wyprofilowane „po amerykańsku”, czyli trzymanie boczne okazuje się tylko przeciętne. Na kanapie komfortowo będą podróżowały trzy dorosłe osoby, m.in. dzięki temu, że tunel środkowy zabiera stosunkowo mało miejsca na nogi (nawet w wersji z napędem na cztery koła). SUV Hondy jest oferowany również w wersji 7-miejscowej, ale podobnie jak w wypadku modeli konkurencyjnych, w trzecim rzędzie będzie wygodnie tylko dzieciom.

Zobacz też: pierwsza jazda uterenowionym Volvo V60 Cross Country

Dzięki ogromnemu podłokietnikowi z regulowaną półką potrzebne przedmioty można mieć pod ręką W japońskim SUV-ie nie brakuje modnych nowinek, jak np. cyfrowe wskaźniki.

Pod maską CR-V jest montowany tylko jeden silnik – benzynowy o pojemności 1,5 l, wyposażony w turbosprężarkę i oferowany w wersjach o mocy 173 KM (z 6-biegową skrzynią mechaniczną) i 193 KM (z bezstopniową przekładnią CVT). Ze względu na wyższą moc i nieco inną charakterystykę silnika (maksymalny moment obrotowy rozwija już od 2000 obr/min) lepiej wybrać tę drugą wersję. W ofercie nie ma już turbodiesla, bo mimo że odpowiednia jednostka jest w ofercie np. Civica, to zamontowanie jej w CR-V wiązałoby się z kosztownymi przeróbkami, takimi jak np. instalacja katalizatora SCR, co, mówiąc wprost, po prostu się nie opłaca. W przyszłym roku pojawi się natomiast CR-V z hybrydowym zespołem napędowym.

Zobacz też: Skoda Superb - wyniki testu na 50 000 km

Silnik 1.5 turbo płynnie rozwija moc, ale nie sprawia, że przyspieszenie wciska pasażerów w fotele. Maksymalny moment obrotowy (243 Nm) jest dostępny już od niskich obrotów, co w przyjemny sposób jest odczuwalne w dynamice jazdy. Benzynowej jednostki nie można jednak nazwać mistrzem oszczędności – gdy autem podróżowały trzy osoby, komputer pokazywał średnie zużycie paliwa 8,2 l/100 km.

Honda CR-V i jej amerykański charakter

CR-V można też poznać po komfortowo zestrojonym zawieszeniu – sprawdza się ono na dziurawych i szutrowych drogach, ale na asfalcie nadwozie mocno przechyla się w zakrętach (w wersji z napędem na cztery koła przechyły są mniej odczuwalne). Układ kierowniczy również nie jest mocną stroną tego modelu – na polecenia kierowcy reaguje dość ospale.

Rozstaw osi w nowej Hondzie jest o 30 mm większy niż w poprzednim

Honda CR-V wydaje się dobrym samochodem dla kierowcy szukającego wygodnego, praktycznego i oryginalnie zaprojektowanego SUV-a. Jednak pod warunkiem, że lubi on przede wszystkim spokojną jazdę. W końcu nawet producent nie spieszył się za bardzo z europejską premierą.

Zobacz też: test VW Touarega z silnikiem V6

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Honda CR - V
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo, 
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
193 KM
5600/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
243 Nm 
2000-5000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,1 l/100 km
Emisja CO2 162 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4600 x 1854 x 1689 mm, rozstaw osi 2663 mm, masa własna 1667 kg, pojemność bagażnika 561/1756 l, pojemność zbiornika paliwa 57 l.
Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij