Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Honda Civic

Już tak nie szokuje. Nowa Honda Civic nie wzbudza kontrowersji swoją stylizacją, bo wygląda jak poprzednia po kolejnym face liftingu. Sprawdzamy, czy wersja ze 142-konnym benzynowym silnikiem 1.8 to samochód przede wszystkim dla młodych.

Honda Civic Civic na drodze jest bardzo zwinny. Prowadzi się pewnie i jest przewidywalny

Kierowca nowego Civica ma przed oczami bardzo urozmaicony "pejzaż". Zegary rozmieszczono na dwóch poziomach, w centralnym miejscu znajduje się obrotomierz, wyżej - cyfrowy prędkościomierz, który przypomina nieco wyświetlacz typu head-up. Obok niego zlokalizowano monitor komputera pokładowego. Ogarnięcie wszystkiego wzrokiem graniczy z cudem. Ponadto, ktoś wpadł na pomysł, aby zastosować aż pięć kolorów podświetlenia - niebieski, fioletowy, czerwony, biały oraz zielony. Pstrokato jak na jarmarku.

Za to materiały wykończeniowe są porządnej jakości i nie gorzej zmontowane. Deska rozdzielcza przechodzi w panel drzwiowy, a instrumentarium sprawia wrażenie jakby oplatało kierowcę. Wrażenie na pierwszy rzut oka klaustrofobiczne, ale po chwili przyjemne. Pozycja za kierownicą jest stosunkowo wysoka, co poprawia widoczność do przodu, ale nie bardzo pasuje do sportowego stylu Civica. Widoczność do tyłu ograniczają szerokie tylne słupki oraz dzielona tylna szyba, której dolna część jest podatna na zabrudzenia i pozbawiona wycieraczki. Na szczęście, w wposażeniu standardowym znajduje się kamera cofania.

Fotele Civica - wygodne, choć nie zaszkodziłoby lepsze podparcie dla ud - pokryte są niezwykle przyczepną welurową tapicerką; żaden paproch czy okruszek bez użycia odkurzacza nie da się usunąć.

O sportowym charakterze auta (prócz wzornictwa) świadczą krótka dźwignia zmiany biegów precyzyjnie pracującego mechanizmu zmiany biegów i bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Reaguje on na każdy, nawet najmniejszy ruch kierownicą, a ilość obrotów od skrajnego w lewo do skrajnego w prawo wynosi zaledwie 2,5.

Na drodze Civic jest zwinny i przewidywalny. Nie jest specjalnie podsterowny, a w pełni wyłączalny (rzadkość) system ESP, pozwala na odrobinę szaleństwa. Konstruktorom zawieszenia należy się piątka - udało im się osiągnąć idealny kompromis pomiędzy komfortem a sztywnością. Jedyny mankament - na krótkich poprzecznych nierównościach do uszu kierowcy dochodzi delikatne, głuche dudnienie.

Równie sportowy styl ma silnik; jak przystało na typowego przedstawiciela jednostek wolnossących - lubi wysokie obroty. Zmienne fazy rozrządu sprawiają, że naprawdę żwawy robi się od około 3000-3500 obr/min. Nie odbija się to niekorzystnie na spalaniu. Maksymalne zarejestrowane zużycie paliwa podczas szybkiej jazdy autostradą to 9,5 l/100 km, minimalne zaś - niewiele powyżej 6 l/100 km. O tak dobry wynik troszczy się tryb Eco - kolorami informuje o konieczności zmiany biegu na niższy lub wyższy. Dodatkowo, o to, by wizyty na stacji benzynowej nie były za częste dba seryjny system start/stop.

Zajęcie miejsca z tyłu nie jest łatwą sprawą dla wysokich osób - niski otwór drzwi sprawia, że trzeba się nieźle nagimnastykować. Ciasno jest nad głową i na wysokości ramion, gdy z tyłu jadą trzy osoby. Za to miejsca na nogi jest pod dostatkiem.

Bagażnik ma pojemność 477 l, a przestrzeń bagażową da się powiększyć poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy. Podniesienie samego siedziska umożliwia przewiezienie np. wysokiej rośliny w doniczce, ale w kabinie zamiast w bagażniku. Pod podłogą, kosztem koła zapasowego, wygospodarowano ogromny schowek.

Civic wyglądem i temperamentem może sobie zjednać ludzi młodych. Ceną (ok. 70 000 zł) celuje w ludzi dojrzałych.

 

BP

 

Dane techniczne

Data publikacji 7/2012
Silnik benzynowy, R4, 1.8
Moc kW (KM) 142 KM
Przy obrotach (/min) 6500
Pojemność skokowa [cm3] 1798
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 174
Przy obrotach (/min) 4300
Przeniesienie napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
Nadwozie 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator; z tyłu belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
Dł/szer/wys [mm] 4300 x 1770 x 1470
Rozstaw osi [mm] 2595
Poj. zbiornika paliwa [l] 50
Masa własna [kg] 1185
Poj. bagażnika [l] 477/1378
CO2 (limit) [g/km] 145
Cena modelu testowanego (zł) 79 400
Wyposażenie wersji testowanej 6 poduszek powietrznych, układy ABS, VSA (kontrola stabliności jazdy), elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, komputer pokładowy,17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, wielofunkcyjna kierownica skórzana, czujnik deszczu i zmierzchu, kamera cofania, radioodtwarzacz CD/MP3 z wyjściem USB, reflektory przeciwmgłowe.
0-30 km/h (s) 1,8
0-50 km/h (s) 3,0
0-80 km/h (s) 6,1
0-100 km/h (s) 9,0
0-130 km/h (s) 14,6
0-160 km/h (s) 23,7
400 m (km/h)/(s) 16,5
Prędkość maksymalna (km/h) 215
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 9,1/12,7
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 9,6/13,5
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 6,3
Maksymalne (l/100 km) 9,5
średnie podczas testu (l/100 km) 7,7
zasięg (km) 649
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 46,4
ze 100 km/h na ciepło (nie obciążony) (m) 43,7

PODSUMOWANIE

Honda Civic 1.8 i-VTEC S

Ocena:
3
(, )
Civic nie odkrywa nowych lądów, ale jest lepszy niż wiele konkurencyjnych modeli. To auto raczej dla ludzi z temperamentem i nie chodzi wyłącznie o stylizację. Szkoda że nie jest odrobinę tańszy.
Nadwozie
pojemny bagażnik
bardzo słaba widoczność do tyłu
Napęd
dynamiczny i zarazem oszczędny silnik
precyzyjny mechanizm zmiany biegów
Komfort
Właściwości jezdne
świetnie skalibrowane zawieszenie i układ kierowniczy
Eksploatacja
wysoka cena

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Mariusz Barwiński

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (17)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij