Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Honda Civic Type R - simply the best?

Civic Type R od lat walczy o palmę pierwszeństwa w świecie hot hatchy. Model czwartej generacji ma wszystko, by w tej walce zwyciężyć.

Honda Civic Type R Małe wypustki na dachu to tak zwane generatory wirów, które sterują przepływem powietrza wokół nadwozia

To jeden z tych samochodów, o których wyrabiasz sobie zdanie już po pierwszym spojrzeniu. Albo podoba Ci się chuligański wygląd i obiecujesz sobie po nim niezwykłych wrażeń z jazdy, albo Cię odrzuca i nic nie będzie w stanie przekonać Cię, że warto wsiąść za kierownicę. My wsiedliśmy bez wahania i nie chcieliśmy wysiadać.

Wcięcia, wypustki, dokładki, przetłoczenia – tu wszystko jest uzasadnione aerodynamiką

Nowy Type R ma mocniejszy – 320-konny – silnik 2.0 VTEC z turbodoładowaniem, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, układ wspomagania prowadzenia AHA, aktywne zawieszenie i znakomite opony Continental SportContact6 o rozmiarze 245/30 R20. Do tego dłuższy rozstaw osi, niżej zamontowane fotele i mechaniczną, sześciobiegową przekładnię. Ten zestaw – wzbogacony o trzy tryby jazdy, w tym tryb jazdy wyczynowej +R – zapowiada moc zabawy za kierownicą.  
Hamulce Brembo Honda Civic Type R - wnętrze
Czterotłoczkowe zaciski Brembo obsługują tarcze o średnicy 350 mm. I działają bardzo skutecznie. Centralny „zegar” to wyświetlacz, który może pokazywać m.in. siłę przeciążenia g oraz czasy okrążeń

O modelu Type R jako zabawce na tor można mówić tylko dobrze. Prowadzony w trybie +R imponuje szybkością reakcji na gaz i stabilnością podczas pokonywania zakrętów, czy hamowania z wysokich prędkości. Nie ma mowy o braku trakcji – system AHA działa jak torque vectoring i minimalnie dohamowuje koło, które traci przyczepność w zakręcie, gwarantując mu maksymalny kontakt z asfaltem.

Sztuczki aerodynamiczne w postaci m.in. kurtyn powietrznych w przednich zderzakach, sterujących przepływem powietrza wokół kół, płaskie podwozie, wielki spoiler na pokrywie bagażnika czy generatory wirów na dachu – to wszystko ma pozwalać na urywanie kolejnych ułamków sekundy na torze wyścigowym.

BP
Honda Civic Type R Honda Civic Type R

I pozwala, co Civic Type R potwierdził, wykręcając rekordowy czas na torze Nürburgring. Prawie 21-kilometrowe okrążenie tego niezwykle wymagającego toru pokonał w czasie 7:43,8 min, dzięki czemu stał się najszybszym autem przednionapędowym, jakie pokonało ten tor. Średnia prędkość przejazdu to ponad 160 km/h. Kto miał okazję jeździć po tym torze lub choćby obejrzeć przejazd w sieci, wie, jak trudno osiągnąć taki wynik.

Honda Civic Type R Dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod kanapę z tyłu kierowca może teraz usiąść niżej, co pozwala mu na lepsze wyczucie auta

A jak Type R odnajduje się na zwykłej drodze? Tego obawialiśmy się najbardziej, bo model poprzedniej generacji wyróżniał się bezkompromisowo twardym zawieszeniem, które w długiej trasie bardziej męczyło niż dawało przyjemność z podróży. Najnowszy Type R ma z tyłu zawieszenie wielowahaczowe (w poprzednim była belka skrętna), co znacznie poprawiło komfort podróżowania. Do tego, poza trybem Sport i +R inżynierowie Hondy zaprojektowali tryb Comfort, w którym amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia znakomicie radzą sobie z pokonywaniem nierówności drogi.

Honda Civic Type R Honda Civic Type R

Na pokładzie nie zabrakło nowoczesnego systemu multimedialnego umożliwiającego korzystanie ze smartfonów za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Samo wnętrze, tak jak w zwykłym Civicu, jest ponadprzeciętnie przestronne, szczególnie że Type R ma pomieścić tylko cztery osoby.

Honda Civic Type R Honda Civic Type R

Po spędzeniu kilku godzin na torze Lausitzring jesteśmy bliscy stwierdzenia, że Honda Civic Type R to nowy król przednionapędowych hot hatchy. Pewność zyskamy po porównaniu go z najważniejszymi konkurentami. 

Dane producenta Honda Civic TYPE R
Cena 146 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
320 KM
6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
2500-4500/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 272 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,7  l/100 km
Emisja CO2 176 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 4-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4557 x 1877 x 1434 mm, rozstaw osi 2699 mm, masa własna 1380 kg, pojemność bagażnika 420/786 l, pojemność zbiornika paliwa 46 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij