Honda Civic: na ropę

Jeśli Civic kojarzył Ci się z wysokoobrotowymi "wiertarkami", czas to zmienić - kompakt Hondy może mieć też diesla pod maską.

auto motor i sport
Honda Civic
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 93 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

To nie pierwsze podejście Hondy do diesla w Civicu - w modelu poprzedniej generacji dostępny był chwalony na świecie 2.2 i-DTEC, ale cena (ponad 100 tys. zł), która wynikała m.in. z wyższej akcyzy, sprawiła, że szybko zniknął z oferty.

Teraz Japończycy proponują jednostkę o 600 cm3 mniejszą - o pojemności 1,6 litra, z 300-niutonometrowym momentem obrotowym. I wbrew opiniom ortodoksyjnych fanów Hondy, dla których jedynym słusznym wyborem są wysokoobrotowe "benzyny" z rodziny VTEC, diesel do Civica pasuje świetnie - zapewnia bardzo dobrą dynamikę, jest bardzo oszczędny (z systemem start/stop w mieście potrafi palić sporo poniżej 6 l/100 km) i jego dźwięk nie drażni pasażerów.

To ostatnie zawdzięcza systemowi aktywnego tłumienia hałasu. Jego zadaniem jest eliminacja dźwięków o niskiej częstotliwości docierających z układu napędowego. System wykorzystuje mikrofony, które przechwytują niepożądane hałasy i wysyła do wzmacniacza precyzyjnie dobrany sygnał dźwiękowy o odwrotnej fazie, który trafia do głośników, eliminując dźwięki przykre dla ucha.

Świetny wynik w kategorii zużycie paliwa to efekt m.in. nowych rozwiązań aerodynamicznych - Civic ma aktywną żaluzję regulującą dostęp powietrza do silnika, niewielkie plastikowe elementy (deflektory) na tylnych nadkolach i specjalną osłonę na całej długości podwozia, sterujące strumieniem powietrza przepływającego wokół auta. Osłona dodatkowo poprawia stabilność samochodu podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik to coś, czego Civicowi brakowało, bo benzynowy 1.4 "nie jedzie", a 1.8 nie należy do najoszczędniejszych. Wersja z dieslem ma jednak sporą wadę - cenę. Za auto z silnikiem wysokoprężnym, bez klimatyzacji czy nawet radia, trzeba zapłacić co najmniej 82 000 zł.

Adam Majcherek
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem

90 tys. zł można zapłacić za sensownie wyposażoną wersję auta klasy średniej. Jak na kompakt to za drogo.

DANE PRODUCENTA HONDA CIVIC SPORT 1.6 i-DTEC

DANE PRODUCENTA

Honda Civic SPORT 1.6 i-DTEC

Cena91 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1597 cm3
Moc maksymalna120 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy300 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna207 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie3,7 l/100 km
Emisja CO298 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1770 x 1470 mm, rozstaw osi 2595 mm, masa własna 1310 kg, dop. obciążenie 442 kg, poj. bagażnika 467/1368 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA