Rozstawem osi większym niż w Audi A8 i BMW Serii 7, znakomitym seryjnym wyposażeniem i 5-letnią gwarancją Genesis chce przekonać do siebie klientów, których stać na to, by pławić się w luksusie. Zachęca wykończonym skórą i drewnem wnętrzem z rozkładanymi fotelami i komfortowym zawieszeniem godnym vipowskiego biura na kółkach. Najlepiej VIP-a z immunitetem, bo 315-konny silnik i napęd na cztery koła w połączeniu ze świetnie wyciszoną kabiną pozwalają na szybkie i niezauważalne osiąganie prędkości, za które można stracić „prawko”.
Hyundai ściąga z głów zapracowanych klientów problem studiowania długiej listy płatnych opcji i sprzedaje Genesisa tylko w jednej wersji – „wszystko, co się da”. Klient może wybrać jedynie rodzaj drewna, kolor skórzanej tapicerki i lakieru. O dziwo jednak, za żadne pieniądze nie dostanie systemu multimedialnego dla podróżujących z tyłu, czy chociażby elektrycznie regulowanych zagłówków.
A to w luksusowych limuzynach wyposażenie całkiem oczywiste. Mercedes chwalił się ostatnio, że przyjął już 100 tysięcy zamówień na nową Klasę S. A „eska” wyposażona jak Hyundai Genesis kosztuje co najmniej pół miliona złotych. Cena Hyundaia (299 tys. zł) może być więc znakomitym argumentem, jeśli komuś brakłoby odwagi do kupna koreańskiego „merca”. Tylko czy w tej klasie cena to jeszcze argument?
Dane producenta | Hyundai Genesis 3.8 V6 GDI |
Cena | 299 000 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, V6 |
Pojemność skokowa | 3778 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 315 KM/6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 397 Nm/5000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 8-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 6,8 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 11,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 270 g/km |
Nadwozie | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4990 x 1890 x 1480 mm, rozstaw osi 3010 mm, masa własna 2075 kg, pojemność bagażnika 433 l, pojemność zbiornika paliwa 77 l. | |
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Prawie BMW serii 7 za 3/4 jego ceny – nic tylko brać. Dla prezesa-nonkonformisty ze zmysłem oszczędzania.
To polubisz - "magia" bagażnika
Wystarczy, że staniesz za autem z kluczykiem w kieszeni, a po chwili pokrywa bagażnika uniesie się sama.
Tego nie - regulacja klimy
Aparatura na tylnym podłokietniku pozwala na obsługę fotela i sprzętu audio, ale klimatyzacji już nie
Komentarze
auto motor i sport, 2014-12-17 09:21:50
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?