Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Hyundai Grand Santa Fe - biznes bez dopłaty

Z największym SUV-em Hyundaia jest jak z kupionym taniej biletem na podróż w klasie biznes. Wrażenia z pokładu odświeżonego Grand Santa Fe.

Hyundai Grand Santa Fe Hyundai Grand Santa Fe Executive

Hyundai, nawet kosztujący 260 tys. zł (tyle trzeba wyłożyć za topową wersję Platinum – jak na zdjęciach), wciąż jest tańszy od np. VW Touarega, który wyjściowo kosztuje podobnie, ale trzeba w nim dopłacać za większość dodatków, które Grand Santa Fe ma w standardzie.

Możliwości doposażenia Hyundaia zaczynają się i kończą na lakierze metalizowanym/perłowym (dopłata 4200 zł). Poza tym wyposażenie auta to „full opcja” – są w nim system monitorujący otoczenie, skórzana tapicerka, regulowane elektrycznie fotele z pamięcią ustawień i adaptacyjne reflektory.

Grand Santa Fe może udźwignąć ponad 700 kg oraz pociągnąć przyczepę, np. z łodzią, o masie do dwóch ton. Nieźle, choć przy slipie Hyundaiem trzeba stąpać uważnie, choćby z uwagi na jego skromny, 18-centymetrowy prześwit i dołączany, a nie stały napęd 4x4 (można go „spiąć” elektroniczną blokadą 50:50, ale tylko do 40 km/h).

Hyundai Grand Santa Fe Executive Hyundai Grand Santa Fe Executive
Przy komplecie pasażerów w bagażniku zmieszczą się jedynie dwie niezbyt duże torby; miejsca na nogi w 3. rzędzie jest dość, ale siedzi się trochę w kucki   Oddzielne sterowanie temperaturą i siłą nawiewu dla pasażerów w trzecim rzędzie

 

Off-roader więc z tego auta żaden, za to kiedy mierzy się z ubytkami asfaltu/kostką brukową/zapadniętymi przejazdami kolejowymi Hyundai pokazuje na czym mu zależy. Tym czymś jest komfort tłumienia, który jest z najwyższej półki – zawieszenie pracuje bez dźwięku i świetnie wygładza nierówności.

Hyundai Grand Santa Fe Executive Hyundai Grand Santa Fe Executive
TO POLUBISZ TEGO NIE
ZESTAW KAMER
Oprócz widoku w przód, w tył i na boki dają obraz z lotu ptaka. Bardzo ułatwiają manewrowanie prawie 5-metrowym autem.
RADIO OFF
Po zgaszeniu silnika w kabinie nastaje cisza, bo radio od razu milknie. A powinno wyłączyć się wtedy, kiedy kierowca otworzy swoje drzwi.

 

Bardzo wygodne są też fotele (do wyboru – wersja „kapitańska” z sześcioma oddzielnymi siedzeniami albo 7-osobowa kanapa w 2. rzędzie). Silnik najlepiej pracuje na niskich i średnich obrotach, co zawsze dobrze wpływa na komfort akustyczny i zużycie paliwa.

I nawet jeśli skrzynia nie działa tak płynnie jak u droższych konkurentów, w bagażniku panują egipskie ciemności, bo nie ma w nim lampki, a materiały nie wszystkie są, z braku trafniejszych określeń, premium, to poczucie podróży klasą biznes za niezłe pieniądze nie bierze się w Grand Santa Fe znikąd.

BP
Dane producenta HYUNDAI GRAND SANTA FE EXECUTIVE
Cena 229 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2199 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
200 KM
3800/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
440 Nm
1750-2750/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 201 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,0 l/100 km
Emisja CO2 184 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 6-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4905 x 1885 x 1685 mm, rozstaw osi 2800 mm, masa własna 1906 kg, ładowność 694 kg, poj. bagażnika 383/634/1842 l, poj. zbiornika paliwa 71 l.

NASZYM ZDANIEM

Szymon Piaskowski,
redaktor "auto motor i sport"

Świetnie wyposażony, oszczędny (spalanie od 7,5 w trasie do 11 l w mieście) i komfortowy. Niższa cena musi osłodzić brak 6 cylindrów pod maską i mniejszy prestiż w towarzystwie.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij