[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Hyundai Kona Hybrid: Niebieski, a zielony

Na ulicach gęsto od crossoverów, a szczególną popularność zyskują dziś te hybrydowe. Do peletonu dołączył właśnie kolejny – Hyundai Kona Hybrid.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Od przodu wygląda tak, jakby na spotkaniu stylistów rozważano kilka różnych koncepcji, aż wreszcie zdecydowano się zastosować każdej po trochę. Dzieje się tu tyle, że przez chwilę nie wiadomo, na czym skupić wzrok – na sześciokątnej, otoczonej udawanym chromem, osłonie chłodnicy, czy na reflektorach i światłach w różnych kształtach i rozmiarach. Czarne plastikowe nadkola mają z kolei mówić światu, że Kona nie boi się ubrudzić kół, chociaż w wersji hybrydowej ma napęd tylko na przednią oś. Bardziej stonowana, wręcz aż za bardzo zwykła w porównaniu z nadwoziem, jest kabina, w której klimatyzację obsługuje się pokrętłami, wiele funkcji ma swoje własne przyciski, a menu systemu multimedialnego, tak jak w smartfonach, można do pewnego stopnia personalizować. Jakość wszystkiego, co otacza kierowcę i pasażerów jest co najmniej niezła, a tradycyjnie już mocną stroną Hyundaia jest wyposażenie z wyższej półki – w najbogatszej wersji Premium seryjne są lepszy system nagłośnienia ze wzmacniaczem, 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, wyświetlacz head-up, podgrzewane zewnętrzne siedziska kanapy, adaptacyjny tempomat, elementy wykończone skórą, czy 18-calowe obręcze kół. Tyle że o takiej Konie na pewno już nie można mówić, że jest tania – kosztuje 124 200 zł.

Dość ciemne wnętrze można ubarwić limonkowymi wstawkami, np. wokół nawiewów, oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze

Hyundai Kona Hybrid - Byle nie na autostradę

Żeby Kona Hybrid zasłużyła na miano „zielonej” korzysta z 1,6-litrowego wolnossącego silnika benzynowego i z jednostki elektrycznej. W sumie moc układu wynosi 141 KM, a ciekawostką i rzadkością jest to, że siła napędowa trafia na koła nie poprzez bezstopniową przekładnię jak w większości hybryd, lecz za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
W czasie jazdy obroty zmieniają się, więc przy przyspieszaniu nie ma efektu „wyjącego odkurzacza”. To pierwszy plus. Drugi jest taki, że Hyundai Kona bardzo płynnie przyspiesza, wyraźnie wspomagając się momentem obrotowym silnika elektrycznego podczas ruszania. Trzecim plusem jest ekonomia w mieście – zużycie paliwa wynosi około 6 l/100 km, a w trasie o litr mniej. Teraz minusy – na autostradzie spalanie wydaje się zbyt wysokie (8,5 l/100 km), zbiornik paliwa ma tylko 38 l, a jednostka benzynowa czasem zasila akumulator nawet wtedy, gdy na wyświetlaczu widać ikonkę wskazującą, że auto porusza się w trybie elektrycznym. Nie zmienia to faktu, że Kona Hybrid wydaje się gotowa do stawienia czoła rywalom. Szczególnie że z niezależnym zawieszeniem z tyłu na drodze zachowuje się stabilnie i przewidywalnie.

Klimatyzacja z funkcją „driver only”, czyli tylko dla kierowcy – w imię ekonomii jazdy

REKLAMA
Dane producenta HYUNDAI KONA HYBRID PREMIUM
Cena 124 200 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: silniki benzynowy + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 141 KM
Maks. moment obr. układu 265 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1580 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
105 KM
5700/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
147 Nm
4000/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 32 kW (43,5 KM)
Maks. moment obr. 170 Nm
Pojemność akumulatorów b.d.
Ilość zmagazynowanej energii 1,56 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła, 6-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 99 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4165 x 1800 x 1565 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1453 kg, poj. bagażnika 361/1143 l, poj. zb. paliwa 38 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA