REKLAMA

Hyundai i20: Pięknie się różnić - JAZDA

Przygotowując i20 trzeciej generacji, Hyundai położył główny nacisk na stylistykę, multimedia i wyposażenie w systemy wspomagające jazdę.

Hyundai i20 Fot. Dino Eisele
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ostre linie nadwozia, sięgające błotników tylne lampy i reflektory stykające się z jeszcze większą niż w dotychczasowych Hyundaiach osłoną chłodnicy – nowy i20 różni się od swojego poprzednika. I różni się na plus.

Hyundai i20 - całkiem wygodnie 

Zajmujemy miejsce w środku, regulujemy fotel (także na wysokość) i nową czteroramienną kierownicę – na wysokość i głębokość (seryjne oprócz wersji podstawowej) – szybko okazuje się, że w nowym i20 bez problemu można dobrać dogodną pozycję do jazdy. W dwóch droższych wersjach kierowca ma przed sobą 10,25-calowy ekran z zegarami cyfrowymi, a każdy i20 jest wyposażany w ekran multimediów, także o przekątnej 10,25 cala. Wokół znajduje się dużo praktycznych schowków, praktyczne jest i to, że poprzez Apple Car Play lub Android Auto kierowca może bezprzewodowo połączyć smartfon z systemem multimedialnym auta.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Hyundai i20Fot. Dino Eisele
Cyfrowe wskaźniki i duży ekran multimediów, ale reflektory halogenowe – diodowe tylko w najbogatszej wersji wyposażenia
Hyundai i20Fot. Dino Eisele
W nowym i20 nie ma się wrażenia podróżowania małym autem – i chodzi nie tylko o ilość miejsca


i20 jest dostępny, do wyboru, z dwoma silnikami benzynowymi: czterocylindrowym 1.2 o mocy 84 KM i trzycylindrowym 1.0 osiągającym 100 KM. Modele z tą drugą jednostką występują także w wersji z 48-woltową instalacją elektryczną i właśnie takim autem jeździliśmy. Po krótkiej chwili od startu silnik nabiera wigoru, nie drażniąc uszu hałasem. Auto z 6-biegową przekładnią mechaniczną rozpędza się do 100 km/h w czasie 10,4 s, a jeśli jest wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię o 7 biegach, trwa to sekundę dłużej. W wersji z „manualem” elektronicznie sterowane sprzęgło podczas toczenia się auta automatycznie odłącza silnik od skrzyni biegów, mimo że kierowca nie naciska na pedał. Układ kierowniczy i mechaniczna przekładnia działają bardzo precyzyjnie i wraz z zawieszeniem sprawiają, że i20 przypomina trochę Forda Fiestę, znanego z zamiłowania do krętych dróg. Z kolei na wyboistych nawierzchniach mały Hyundai ujawnia talent do sprawnego amortyzowania nierówności – większy nawet niż niejedno auto kompaktowe. Nowy model jest niższy od poprzedniego o 2,4 cm, ale odczują to tylko wysokie osoby siedzące z tyłu. Za to zwiększono pojemność bagażnika z 326 do 352 litrów.

Hyundai i20 - Bogate wyposażenie

Pochwalić trzeba wyposażenie. Seryjne są m.in. system utrzymywania pasa ruchu, zapobiegania kolizjom czołowym i czytania znaków drogowych. Za 3500 zł można dokupić pakiet urządzeń zapobiegających kolizjom w różnych sytuacjach drogowych z systemem monitorującym martwe pole lusterek. Dziwić może jednak, że automatyczną klimatyzację oferuje się tylko w najdroższej wersji wyposażenia.

Hyundai i20Fot. Dino Eisele
Lampy z tyłu połączono świetlnym pasem – to jeden ze stylistycznych wyróżników nowego i20

 

Dane producenta HYUNDAI i20 1.0 T-GDI 48V CLASSIC PLUS
Cena 71 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3, turbo
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
100 KM
4500-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
172 Nm
1500-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,4 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,0-5,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
113-123 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4040 x 1775 x 1450 mm, rozstaw osi 2580 mm, masa własna 1090 kg, poj. bagażnika 352/1165 l, poj. zbiornika paliwa 40 l.

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA