Z zewnątrz zmiany w ix35 można zauważyć jedynie po lampach uzbrojonych w diody LED. Opcjonalne wyposażenie wzbogacono o reflektory biksenonowe. We wnętrzu nie ma rewolucji. Nowe są systemy multimedialny z 4,3-calowym ekranem i opcjonalny nawigacyjny z dużym, 7-calowym monitorem. Wyższej jakości są też materiały – dorównują tym z europejskich samochodów. Pod maskę trafił nowy dwulitrowy benzynowiec z bezpośrednim wtryskiem benzyny; osiąga 166 KM i 205 Nm. Dla ceniących wygodę teraz ix35 ze słabszym dieslem (2.0/136 KM) i napędem 4x4 (8000 zł) jest także oferowany z sześciobiegową, ale niezbyt szybką w działaniu przekładnią automatyczną (5000 zł).
Pod kątem zwiększenia komfortu zestrojono przednie zawieszenie, redukując m.in. drgania i hałas. Hyundai ix35 jako pierwszy z SUV-ów zyskał układ kierowniczy z funkcją Flex Steer mającą 3 tryby działania: normalny, komfortowy i sportowy. Po zmianach auto wyraźnie lepiej jeździ i oferuje większy komfort podróżowania. I jak na dość wysokiego SUV-a, całkiem dobrze się prowadzi. Bezproblemowo, zwinnie połyka zakręty choć wyraźnie się przechyla.
Podczas debiutu ix35 ujął nowatorskim wzornictwem nadwozia i tablicy przyrządów. Nadal wyróżnia go obszerne wnętrze, z wygodnymi przednimi fotelami i dużą ilością miejsca z tyłu. Kokpit ma niewielką ilość dużych przycisków, dzięki czemu obsługa auta jest intuicyjna. Nowy ix35 nie zaskakuje rozbudowaną elektroniką czy nadmiarem niezbędnych/ zbędnych funkcji.
Ot, przyzwoity SUV za przyzwoite pieniądze z więcej niż przyzwoitą 5-letnią gwarancją. Po poprawkach zyskał na atrakcyjności, co wróży mu długie życie w czołówce klasy.
Dane producenta | Hyundai ix35 2.0 CRDI 2WD |
Cena | 103 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1995 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 136 KM przy 4000/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 320 Nm przy 1800/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 10,8 s |
Prędkość maksymalna | 182 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 147 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4410 x 1820 x 1670 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1533 kg, ładowność 557 kg, pojemność bagażnika 465/1436 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. |
Naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski - redaktor „auto motor i sport”
Rodzinny, wygodny SUV o sportowym designie. Przyzwoicie jeździ, jest komfortowy i dobry jakościowo.
To polubisz - bogate wyposażenie
Od wersji Comfort podgrzewana kierownica w pakiecie z grzanymi siedzeniami. Do tego elektryka wnętrza z już niezbędnym Bluetoothem.
Tego nie - słaba widoczność
Do przodu po skosie nieco ograniczają ją szerokie przednie słupki. Do tyłu niewiele widać przez małą, wysoko umieszczoną szybę.
Bogdan Czajkowski
amis