REKLAMA

Infiniti G37S Coupe – Szybka szarża

Infiniti G37S Coupe Styl - tego G37 Coupé nie można odmówić. W kolorze białym i z pięknymi 19-calowymi felgami, zarezerwowanymi dla wersji S, wygląda po prostu świetnie.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 252 903 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

INFINITI
Luksusowe wcielenie Nissana, znane głównie z rynku północnoamerykańskiego. Świat usłyszał o nim w listopadzie 1989 roku, gdy Infiniti zaprezentowało model Q45, czyli dużą limuzynę napędzaną silnikiem V8 o mocy 280 KM, z aktywnym zawieszeniem i pełnym wyposażeniem. Ale nie była to samodzielna konstrukcja nowej marki, tylko podretuszowany Nissan President. W 2008 r. Infiniti wjechało w końcu do Europy. Powód? Jest oczywiście jeden - pieniądze. A te Japończycy zwietrzyli, zachęceni ogromnym sukcesem, jaki odnoszą ich produkty na rynku rosyjskim. W Europie Infiniti zadebiutowało na wystawie samochodowej w Genewie. Pierwszy salon sprzedaży tego producenta na Starym Kontynencie został otwarty na początku października w Paryżu. Polskie ceny Infiniti poznaliśmy jeszcze we wrześniu bieżącego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Zawsze, gdy tylko zechcemy, mamy pod prawą stopą bardzo dużo argumentów, by przycisnąć to akurat auto do muru. Układ kierowniczy nie jest ostry jak brzytwa, ale ma wystarczająco dużo precyzji i elektryczne wspomaganie, działające jak porządne hydrauliczne. W czasie jazdy G37S jest pewne i zwinne. Zakręty można nim atakować na dwa sposoby - na okrągło lub bokiem. Nawet na mokrym i w poślizgu, Infiniti pozostaje fantastycznie przewidywalne i łatwe do kontrolowania. Wystarczy umiejętnie operować gazem i kierownicą, by mieć świetną zabawę. Jeden z moich kolegów -testerów stwierdził, że gdyby był drifterem startującym Nissanem 350Z, to jako auto do jazdy na co dzień sprawiłby sobie z pewnością G37S Coupé, bo jest równie dobrze wyważone i o wiele wygodniejsze. I nie sposób się z taką opinią nie zgodzić.

Styl - tego G37 Coupé nie można odmówić. W kolorze białym i z pięknymi 19-calowymi felgami, zarezerwowanymi dla wersji S, wygląda po prostu świetnie. Jego siła tkwi także w tym, że nazywa się Infiniti i na pewno jeszcze przez długi czas na polskich drogach pozostanie czymś egzotycznym. G37 mierzy 4,66 metra długości i ma ogromny, jak na coupé, rozstaw osi wynoszący 2,85 metra! Jako że to samochód typu 2+2, wewnątrz wygodnie jest tylko na przednich fotelach. Gdy z tyłu nie siedzi nikt, czyli prawie zawsze, można podróżować bardzo wygodnie, a pasażer siedzący obok kierowcy ma ogromną ilość miejsca na nogi. Z tyłu jest już gorzej, ale od biedy da się wytrzymać.

DANE TECHNICZNE INFINITI G37S COUPÉ

DANE TECHNICZNE INFINITI G37S COUPÉ
Cena185 200 zł
KonkurenciAudi A5, BMW 3 Coupé
Silnikbenzynowy, V6, 3.7
Moc/przy obrotach320 KM/7000 obr/min
0-100 km/h5,8 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa10,5 l/100 km
Emisja CO2249 g/km
Silnikpoj. 3696 cm3; 360 Nm przy 5200 obr/ min; skrzynia biegów 6M, napęd na tylne koła.
Nadwozie2-drzw., 2+2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wys. 4660 x 1820 x 1400 mm, rozstaw osi 2850 mm, pojemność bagażnika 275 l.

Kierownica jest niewielka, dobrze wyprofilowana i świetnie leży w dłoniach. Fotel kierowcy ma wysuwaną podpórkę pod uda. Można w nim również ustawiać szerokość siedziska i oparcia, tak by zapewnić sobie jak najlepsze podparcie dla ciała w czasie szybkiej jazdy. Obsługa auta, szczególnie w okolicy konsoli środkowej, wymaga przyzwyczajenia. Wnętrze pod względem jakości robi niezłe wrażenie, jednak jest w połowie drogi do poziomu prezentowanego przez Audi. Wyposażenie G37S Coupé obejmuje między innymi sześć poduszek powietrznych, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, skórzaną tapicerkę, układy ABS, ESP, EBD oraz BA. Dopłaty wymaga m.in. inteligentny tempomat, utrzymujący odległość przed poprzedzającym autem, a także 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Ciekawostką jest zaś specjalny lakier, zawierający elastyczną żywicę - na liście wyposażenia określony jako "samonaprawiająca się zewnętrzna powłoka lakierowa".

Ma osiągi, jakość, styl i niezłą cenę jak na takie auto - 185 000 zł. Na europejskim podwórku nie będzie mu łatwo, ale pierwsze wrażenie jest jak najbardziej pozytywne. Czekamy na test porównawczy. Najlepiej z BMW 335i. Dziś pewne jest jedno - Infiniti G37S Coupé łatwo skóry nie sprzeda!

RODZINKA "I"
Cztery modele. Europejczycy do wyboru mają sedana, coupé oraz dwa SUV-y.

Wspólny mianownik Infiniti to jedna płyta podłogowa, w oparciu o którą zostały skonstruowane wszystkie modele, oraz te same jednostki napędowe i skrzynie biegów. Wszystkie więc mają przynajmniej 320 KM, poza wielkim, sportowym SUV-em FX50S z 390-konnym silnikiem V8, oraz 6-biegowe mechaniczne lub 7-stopniowe automatyczne skrzynie biegów. Ich osiągi są więc bardziej niż przyzwoite. Niestety, w ofercie brakuje nadal jednostki wysokoprężnej, co może być przeszkodą w większej sprzedaży w Europie.

Tekst: Maciej Struk

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA