Nowa jednostka napędowa wraz z 7-biegową przekładnią automatyczną (podobnie jak diesel) pochodzą z oferty Daimlera. Silnik ma aluminiowy blok oraz głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, pojedynczą kompaktową sprężarkę i rozwija moc 211 KM. Nuda! Bardziej interesujące jest to, że Q50 do 100 km/h rozpędza się 7,2 s, a w zależności od stylu jazdy zużywa od 6,3 do 9 l/100 km. I nie są to czcze obietnice producenta. Silnik jest bardzo elastyczny, o czym świadczy wysoka wartość momentu obrotowego – 350 Nm już przy 1250 obr/min. Reakcja na gaz okazuje się bardzo spontaniczna, a skrzynia biegów (klasyczny automat) przełożenia zmienia bez większej zwłoki.
Q50 prowadzi się pewnie, jest nieźle zbalansowany i świetnie trzyma się drogi. Napęd, co oczywiste, trafia na koła tylnej osi. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika w kabinie panuje niemal absolutna cisza. Chrypliwy pomruk pojawia się dopiero wtedy, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy liczbę 4000 obr/min.
Warto zainwestować 3564 zł w aktywny układ kierowniczy DAS. Na początku wydaje się zbyt syntetyczny, ale z każdym kolejnym kilometrem docenia się jego zalety. To samo dotyczy samego Infiniti Q50.
Dane producenta | Infiniti Q50 Premium 2.0t |
Cena | 151 500 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1991 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 211 KM/5500 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 350 Nm/1250-3500 obr/min |
Przeniesienie napędu | na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,2 s |
Prędkość maksymalna | 244 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 146 g/km |
Nadwozie | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4790 x 1820 x 1445 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1678 kg, pojemność bagażnika 500 l, pojemność zbiornika paliwa 80 l. |
Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”
Infiniti z 2-litrowym turbo to dobra kontroferta dla Audi i spółki. Jest tak samo premium, a nie kłuje w oczy.
To polubisz - jak na dłoni
Nawigacja kosztuje aż 11 388 zł. W zamian otrzymujesz dwa ekrany. Jeden służy do obsługi, drugi wyświetla informacje.
Tego nie - Automat cię wyręczy
Nawet w trybie „ręcznym”, skrzynia sama zmieni bieg na wyższy, kiedy silnik pracuje z maksymalnymi obrotami.