Spośród dwóch wersji Q50 – ze 170-konnym dieslem lub hybrydy z benzynowym V6, jedynym słusznym wyborem jest ta druga. Oszczędna i szybka hybryda zapewnia osiągi godne aut sportowych. I robi to doskonale, na drugą stronę setki katapultuje samochód w 5,1 s!
Jest to zasługą systemu Direct Responde Hybrid błyskawicznie przekazującego na koła dodatkowy potężny moment obrotowy silnika elektrycznego. To nie wszystko, Q50 może poruszać się karmione tylko elektronami silnika elektrycznego. Auto jest doskonale wyważone, ostre łuki pokonuje neutralnie. Zawieszenie przyprawiono na sportowo i choć nie ma twardości znanej z G37, to nadwozie wychyla się nieznacznie, a nierówności są zdecydowanie tłumione.
Wrażenie robi nowatorski układ kierowniczy fly-by-wire Direct Adaptive Steering (czytaj więcej), gdzie kierownica nie ma mechanicznego połączenia z przekładnią. Czy kierowca coś zyskuje dzięki niemu? I tak, i nie. Nie ma przenoszenia nierówności drogi na kierownicę, auto utrzymuje zadany kierunek jazdy nawet przy ostrym przyspieszaniu czy przy wietrze bocznym. Minusem zaś jest totalny brak wyczucia drogi, którego nie może zastąpić syntetycznie regulowany opór na kierownicy.
Infiniti Q50 to godny rywal niemieckich samochodów klasy premium. Na drodze wyróżnia go wygląd, a osiągami dorównuje sportowcom, zapewniając niezły komfort. Podstawowa wersja Q50 z silnikiem Diesla kosztuje 144 493 zł. I warto wydać na nią te pieniądze.
naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski redaktor „auto motor i sport”
Innowacyjny samochód z pazurem, rzadkiej marki i za umiarkowane pieniądze, jak na auto tej klasy.
to polubisz - napęd hybrydowy
Zapewnia ponadprzeciętne osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Przy tym silnik V6 doskonale brzmi.
tego nie - miejsce na bagaż
W hybrydzie bagażnik zmieści tylko 310 l i nie da się go powiększyć, schowków jest mało i są niewielkie.
DANE PRODUCENTA Infiniti Q50 Hybrid
DANE PRODUCENTA Infiniti Q50 Hybrid | |
---|---|
Cena | 215 849 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Silnik spalinowy | benzynowy V6 |
Pojemność skokowa | 3498 cm3 |
Moc maksymalna | 302 KM |
przy obrotach | 6800 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm |
przy obrotach | 5000 obr/min |
Silnik elektryczny | |
Moc maksymalna | 68 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 270 Nm |
Zespół napędowy | |
Moc maksymalna | 364 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 546 Nm |
Rodzaj napędu | na tylne koła, 7-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 5,1 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 144 g/km |
NADWOZIE | 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dług. x szer. x wys. 4800 x 1820 x 1430 mm, rozst. osi 2850 mm, masa własna 1825 kg, poj. bagażnika 310 l, poj. zbiornika paliwa 70 l. |
Bogdan Czajkowski
amis