Samochód wygląda absolutnie fantastycznie i nie przypomina modeli konkurencji, co w tej klasie aut jest już połową sukcesu. W zamyśle inżynierów Infiniti Q60 ma być komfortowym coupé w stylu gran turismo i rzeczywiście jest wygodne, ale na nasze oko za mało w nim pieprzu kajeńskiego. Pod maską wersji 2.0t zamontowano zaledwie dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, znany z Mercedesa klasy C.
Infiniti Q60 - jest komfort, nie ma adrenaliny
Przy projektowaniu Infiniti Q60 Japończycy nie oglądali się na konkurencję i zrobili auto po swojemu. Wrażenia z jazdy modelem z silnikiem 2.0 turbo.

REKLAMA
REKLAMA

Osiąga on moc 211 KM i moment obrotowy 350 Nm, który jest dostępny od imponujących 1250 obr/min. Mocy nie brakuje więc ani w mieście, ani na autostradzie. Jednak sprint do 100 km/h trwający 7,3 sekundy to wynik wręcz przeciętny. Na kolana nie rzuca również dźwięk wydechu, a niewielka pojemność silnika nie może tu być wymówką. I kropka.
REKLAMA

Największą zaletą Q60 jest innowacyjny układ kierowniczy, w którym kierownica przesyła do kół komendy „po kablu”, w postaci elektrycznego impulsu – dzięki temu mógł powstać adaptacyjny układ, którego charakter działania zmienia się w menu systemu multimedialnego. Przy najbardziej sportowym ustawieniu kierownica stawia przyjemny opór, a każdy, nawet najmniejszy jej ruch powoduje gwałtowną zmianę kierunku jazdy.
REKLAMA
REKLAMA

Fotele mają szeroki zakres regulacji (także szerokości oparcia) i są ultrawygodne. Niestety, nie można opuścić ich nisko, a tak chciałoby się zrobić w sportowym aucie. To niejedyny antysportowy element, również potencjał silnika o mocy 211 KM i napędu na tylne koła nie może się w pełni ujawnić, bo jest trzymany w cuglach przez niewyłączalne ESP.
REKLAMA

Infiniti Q60, choć jest nowoczesnym i komfortowym coupé, nie zostało stworzone dla szukających adrenaliny za kierownicą – dla nich lepsza będzie wersja S z 3.0 Twin Turbo o mocy 405 KM.
REKLAMA
REKLAMA
-45e83f9254ffa8218000a4dd1ac4f77c.jpg)
Systemu multimedialnego z dwoma ekranami nie da się nazwać intuicyjnym, jednak do jego obsługi można przywyknąć
REKLAMA

Lane Assist, Front Assist i aktywny tempomat – większość systemów bezpieczeństwa uruchamia się przyciskami na kierownicy
REKLAMA
REKLAMA
Dane producenta | INFINITI Q60 2.0t PREMIUM TECH |
Cena | 211 830 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1991 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
211 KM 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
350 Nm 1250-3500/min |
Rodzaj napędu | na tylne koła; 7-bieg. przekł. automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 235 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 156 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4370 x 1857 x 1420 mm, rozstaw osi 2647 mm, masa własna 1615 kg, pojemność bagażnika 335/1032 l, pojemność zbiornika paliwa 62 l. |