[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Jaguar F-Type - Kocie oczy | TEST

Po siedmiu latach produkcji odświeżono Jaguara F-Type’a – zmieniono gamę silników, zmodyfikowano zawieszenie, a we wnętrzu pojawiły się nowe elementy wyposażenia. Na szczęście charakter komfortowego rasowego auta typu gran turismo, którym miałbyś ochotę pojechać na koniec świata, pozostał bez zmian.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 289 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Jaguar F-Type to coupé w klimacie Astona Martina Vantage’a, a w wersji R dysponuje nawet większą mocą niż Aston. Ostrzejsze, bardziej skoncentrowane spojrzenie reflektorów Jaguara
F-Type’a zapowiada bardziej precyzyjne prowadzenie. Jak jest naprawdę? Mogliśmy się o tym przekonać podczas podróży drogą N222 łączącą Peso de Régua z Pinhão w Portugalii, która w 2015 roku została uznana przez firmę Avis za najlepszą trasę na świecie.
Zapadam się w wygodnym i nisko zamocowanym fotelu wersji R i nie mam wrażenia, że warunki są tu spartańskie. Dobrze wyciszone wnętrze wypełniają wysokiej jakości dźwięki sprzętu audio firmy Meridian. Z tym większą przyjemnością zaliczam kolejny fragment wijącego się jak gąsienica asfaltu. Jaguar lekko unosi długą maskę i w akompaniamencie soczystego dźwięku V-ósemki wystrzela do przodu. W przyszłości na pewno będzie nam brakowało wrażeń z jazdy autem, którego mocy nie towarzyszą wyłącznie syntetyczne dźwięki.

Jaguar F-Type - Dominacja tyłu

Kierowca i pasażer siedzą nisko, niemal otoczeni masywną tablicą rozdzielczą
Dane fabryczne robią wrażenie: 3,7 s do setki i prędkość maksymalna 300 km/h. Mam wrażenie, że Jaguar przyspiesza jeszcze mocniej, bo doznania wzmaga wyrywający się spod kontroli tył auta. Efekt jest znacznie mniej odczuwalny niż w poprzednim modelu, ale jednak trzeba się do niego przyzwyczaić. Tak się dzieje pomimo napędu na cztery koła i świetnych właściwości trakcyjnych. Sporo zmian zaszło w układzie zawieszenia – auto ma nowe adaptacyjne amortyzatory, a także sprężyny i stabilizatory o innej charakterystyce. Nie bez znaczenia jest sposób przenoszenia siły napędowej, który faworyzuje tylną oś. Zależnie od warunków rozdział siły napędowej zmienia się w zakresie 5/95 do 40/60 – przód/tył.

Jaguar F-Type - Napominający błysk

Nic dziwnego, że trudno mi oderwać stopę od pedału gazu. Kiedy wskazówka obrotomierza wspina się wysoko, jego tarcza, wzorem aut wyczynowych, zaczyna błyskać na czerwono, napominając, bym zmienił bieg. Nowy ciekłokrystaliczny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala można konfigurować i wybierać między dużą mapą nawigacji, centralnym obrotomierzem, a klasycznym układem dwóch tarcz. Wrażenie robi wysoka rozdzielczość, a ruch wirtualnych wskazówek zachwyca naturalnością.

Mocno wyprofilowane fotele okazują się znacznie wygodniejsze niż te z modeli AMG 

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Najmocniejsza wersja Jaguara F-Type’a, z oznaczeniem R, jest teraz oferowana wyłącznie z napędem na cztery koła. Z oferty zniknęła jednostka V6, a jej miejsce zajął silnik V8 (wersja zwana P450). Zmiany nie objęły najsłabszej odmiany P300, którą można poznać po centralnej końcówce wydechu i która zachowuje swój czterocylindrowy silnik 2.0 turbo. Ogromną zaletą jest cena tej wersji – 289 900 zł. Mnie przypadła do gustu wersja P450, którą można kupić z napędem na tylne koła. Nieco słabszy niż w R-ce V8 pozwala na płynniejszą jazdę. Nawet w wersji P450 nie ma co jednak liczyć na znaną z „911” stabilność tyłu podczas przyspieszania. Kierowca może za to czerpać przyjemność z kontroli nad autem, które uwielbia poślizgi. Tym bardziej że P450 ma wszystko, co potrzebne do dobrej zabawy, w tym znany z wersji R aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi.

Jaguar F-Type - Spójny charakter

Jaguar F-Type podąża własną drogą, która szybko i mocno uzależnia. To gran turismo o bardzo spójnym charakterze. Ma klasę, osiągi zapierają dech w piersiach, a komfort jazdy jest przy tym na tyle wysoki, że można się tym autem wybrać w podróż dookoła świata. A ta cecha to rzadkość w przypadku sportowych samochodów o mocy ponad 500 KM.

Cztery końcówki układu wydechowego informują, że pod maską kryje się mocarny 5-litrowy V8

Dane producenta JAGUAR F-TYPE
Cena 661 100 zł (Wersja R)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V8 ze sprężarką mechaniczną
Pojemność skokowa 5000 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
575 KM
6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
700 Nm
3500-5000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 3,7 s
Prędkość maksymalna 300 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 11,0 l/100 km
Emisja CO2 252 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4470 x 1923 x 1311 mm, rozstaw osi 2622 mm, masa własna 1743 kg, pojemność bagażnika 299 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA