REKLAMA

Jaguar XF - drapie asfalt

Z jednej strony Jaguar XF zapewnia komfort na poziomie klasy biznes, z drugiej na każdym kilometrze udowadnia, że sportu ma po koniuszek dachu.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Kiedy człowiek wsiądzie do limuzyny klasy wyższej z silnikiem V6, nagle jakoś zapomina o wszelkich crossoverach czy kombi udających coupé, które na każdym kroku fundują nam producenci. XF ma nadwozie najbardziej klasyczne z możliwych – z długą maską, delikatnymi wcięciami po bokach, krótkim przednim zwisem i drapieżnym spojrzeniem wąskich reflektorów. Wersję R-Sport wyróżniają jeszcze ostrzej podcięte zderzaki, nakładki na progi oraz subtelny spojler na pokrywie bagażnika. 

W modelach z najmocniejszym dieslem Jaguar nie przewiduje sportowego zawieszenia, które jest seryjne w pozostałych odmianach silnikowych R-Sport. Pewnie dlatego, że takie zawieszenie mogłoby nie mieć sensu, bo już standardowe ujawnia podczas jazdy sportowy charakter. Przy czym nawet na nierównościach drogi Jaguar XF nie zapomina o tym, że w klasie biznes nie można zejść poniżej pewnego (wysokiego) poziomu komfortu tłumienia i z wszelkimi niedoskonałościami nawierzchni rozprawia się tak, jak tego należy oczekiwać od samochodu tej klasy. 

REKLAMA

REKLAMA

Najbardziej cieszą jednak XF-a te fragmenty drogi, na których może pojechać szybciej – przechyły nadwozia są minimalne, precyzja układu kierowniczego wysoka, a przyczepność doskonała. Dopływ momentu obrotowego (700 Nm!) zapewnia trzylitrowy diesel o lekko chrapliwym dźwięku i wysokiej kulturze pracy. Potrzebuje niewiele paliwa, w trasie około 6,5 l/100 km. Najlepsze na koniec – kontrolę trakcji można wyłączyć. A wtedy angielski kot zaczyna drapać asfalt aż miło. Niebawem na nasz rynek wjedzie wersja Sportbrake.

Jaguar XF 2017
Jaguar XF 2017
Jaguar XF
Jaguar XF
Na imitacjach wylotów powietrza umieszczono napis R-Sport Ultrawygodne fotele z tapicerką z tkaniny i skóry to standard w wersji R-Sport

REKLAMA

Dane producenta JAGUAR XF 3.0 TDV6 R-SPORT
Cena 356 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
300 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
700 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na tylne koła; 8-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,2 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,5 l/100 km
Emisja CO2 144 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4954 x 1987 x 1457 mm, rozstaw osi 2960 mm, masa własna 1750 kg, pojemność bagażnika 505 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA