W odróżnieniu od konkurentów Jeep poszedł własną drogą i swojego najnowszego kompaktowego SUV-a nie pozbawił systemów umożliwiających pokonywanie terenu.
Ponad 70-letnia tradycja zobowiązuje, więc Jeep musi pozostać Jeepem. To oznacza, że musi być także zdolny do jazdy poza utwardzonymi drogami. Rzecz jasna nie każda jego wersja, bo dziś chętnych do zjeżdżania SUV-em poza asfalt można policzyć na palcach jednej ręki. Dla tych niechętnych, którym wystarczy świadomość jazdy SUV-em, Jeep przygotował przednionapędowe wersje Compassa z najsłabszymi silnikami benzynowymi (140 KM) i wysokoprężnymi (120 KM).
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jeep Compass
Dla pozostałych są wersje czteronapędowe. Wśród nich wisienka na torcie, czyli Trailhawk. To najbardziej bezkompromisowy Compass, który poradzi sobie w trudniejszym terenie. Trailhawk jest seryjnie wyposażony w system napędu Jeep Active Drive Low z biegiem pełzającym, który pełni rolę reduktora. Dodatkowo ma seryjne osłony silnika i elementów podwozia, podwyższony o 25 mm (do 216 mm) prześwit oraz 17-calowe obręcze kół z oponami z bieżnikiem poprawiającym przyczepność na luźnym podłożu.
System kontroli trakcji Selec-Terrain oprócz standardowych ustawień do jazdy po szosie, śniegu, piasku i błocie uzupełniono o tryb jazdy po terenie skalistym. Jazda tą wersją Compassa poza utwardzonymi szlakami okazuje się dziecinnie łatwa. Dzięki sporemu momentowi obrotowemu najmocniejszego diesla (tylko taki trafia pod maskę Trailhawka) auto bez problemów radzi sobie z podjazdami. Podczas zjazdu po stromej pochyłości można asekurować się, seryjnym w tej wersji, układem kontroli prędkości.
REKLAMA
REKLAMA
Jeep Compass
Umiejętności terenowe, muskularna sylwetka, tradycyjna osłona chłodnicy składająca się z siedmiu charakterystycznych szczelin i linia nadkoli przypominająca trapez nie pozostawiają wątpliwości, jakiej marki jest to samochód. Compass to Jeep, jak się patrzy!
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4394 x 1819 x 1648 mm, roz- staw osi 2636 mm, masa własna 1615 kg, pojemność bagażnika 410 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
Też mam napęd na 4 koła w tivoli a majątku za niego nie dałem. Nie lubie marnować hajsu jak nie musze a mam solidne auto wykonane ze wzmocnionej stali i sie nie boje że w razie wypadku mi sie złoży w harmonijke
~gruby, 2017-08-24 21:09:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Dla Toyoty nowoczesne układy napędowe to nie tylko hybrydy czy auta elektryczne. Już w 2015 r. na rynku pojawił się Mirai – model zasilany energią elektryczną wytwarzaną przez wodorowe ogniwo paliwowe. Teraz pojawia się jego druga generacja.
Jako nowy model, Outback był niedoceniany. Niewyszukana stylizacja, mało atrakcyjne wnętrze oraz wysoka cena zniechęcały do zakupu tego samochodu. A ma on sporo zalet.
Długo wyczekiwany Mercedes EQS ujrzał światło dzienne podczas prezentacji online. Auto urzeka designem, parametrami napędu i nowoczesnymi technologiami.
Euro NCAP przebadało cztery modele – elektryczne Skodę Enyaq i VW ID.4 oraz budżetowe Dacie Sandero Stepway i Logan. Nie wszystko poszło po myśli producentów.
Bentley Continental GT Speed Convertible debiutuje niedługo po premierze wersji z zamkniętym dachem. Auto korzysta z wielu rozwiązań poprawiających prowadzenie.
Hyundai Motorstudio Busan zainaugurowało swoją działalność w Korei Południowej. Jednym z eksponatów jest współczesna interpretacja Hyundaia Pony z 1975 roku.
Audi Q4 e-tron oraz Q4 Sportback e-tron ujrzały światło dzienne. Dwa zgrabnie stylizowane SUV-y różni design tylnej części, a łączy wszystko inne. Oto, co wiemy o nowym Audi Q4.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze
~gruby, 2017-08-24 21:09:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?