[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Jeep Grand Cherokee – z włoskim dieslem

Przestał być tylko bardziej cywilizowaną terenówką - jakością wnętrza i wyposażeniem przypomina najlepsze SUV-y. Przy tym zachował wybitne zdolności do jazdy w terenie.

Jeep Grand Cherokee Wytrzymałe niezależne zawieszenie łączone ze sztywnym nadwoziem znosi takie ekstremalne obciążenia
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 145 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

 

Mocny, wszędobylski i nieskomplikowany. W terenie potrafi wszystko. Ale potrzeby się zmieniają, teraz bardziej liczą się komfort i wygląd, a mniej - off-roadowy styl i możliwości. Bardziej płaski, z niskimi szybami, Grand Cherokee nie przypomina już kanciastej, bezkompromisowej terenówki, lecz wypasionego bulwarowego SUV-a. Wraz z atrakcyjnym designem karoserii otrzymujemy najlepsze jak dotychczas wnętrze w gamie Jeepów. Królują w nim naturalna skóra i aplikacje z dobrze wyglądającego plastikowego "drewna". W aucie siedzi się wysoko, mając dobrą widoczność do przodu i na boki. Niestety, po skosie ograniczają ją lusterka i masywne słupki (przednie i tylne). Dlatego seryjne czujniki parkowania i kamera cofania nie są zbędnymi gadżetami. W wygodnych fotelach łatwo zająć właściwą pozycję, choć przydałoby się lepsze trzymanie boczne. Ergonomiczna tablica przyrządów nie jest przeładowana przyciskami, obsługuje się ją intuicyjnie. Pomaga w tym dotykowy ekran centrum multimedialnego i wielofunkcyjna kierownica. Na środkowym tunelu umieszczono centrum sterowania jazdą w terenie. Pokrętłem można wybrać jedno z pięciu ustawień, dostosowujących do warunków terenowych działanie układu napędowe- go i elektroniki podwozia, przyciskami włącza się reduktor przełożenia, ogranicznik prędkości przy zjeździe i reguluje prześwit samochodu w wersji z zawieszeniem pneumatycznym. Grand Cherokee ma obszerne wnętrze i sporą ładowność.

W nowym modelu debiutuje w pełni niezależne zawieszenie tylnej osi. I, w połączeniu z powietrznymi miechami w podwoziu, nadal zapewnia doskonałe właściwości terenowe. Auto łatwo wspina się stromymi podjazdami, zjeżdża z ekstremalnych pochyłości, można nim trawersować zbocze o niewiarygodnym kącie pochylenia. Duży wykrzyż osi i odporność zawieszenia na boczne obciążenia pozwalają na jazdę po skałach. To, co było clou każdego Jeepa - łatwość pokonywania bezdroży - nadal jest na wysokim poziomie (ale obecnie w luksusowych warunkach).

REKLAMA

REKLAMA

 

JEEP GRAND CHEROKEE 3.0 CRD OVERLAND

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD OVERLAND
Cena245 000 zł
KonkurenciRange Rover, Audi Q7
Silnikwysokoprężny, V6, 3.0
Moc/przy obrotach241 KM/4000 obr/min
0–100 km/h8,2 s
Prędkość maksymalna202 km/h
Zużycie paliwa8,3 l/100 km
Emisja CO2218 g/km
Silnikpoj. skokowa 2987 cm3, 550 Nm w zakresie 1800–2800 obr/min, skrzynia biegów 5A, napęd na cztery
koła, reduktor.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy samochód terenowy, długość x szerokość x wysokość 4822 x 1943 x 1764 mm, rozstaw osi 2915 mm, masa własna 2355 kg, pojemność bagażnika wg ISO 457/782/1554 l, ładowność 594 kg.

Po raz pierwszy źródłem mocy w nowym Grand Cherokee jest włoski trzylitrowy turbodiesel, produkowany przez VM Motori. Nowoczesny, widlasty, 24-zaworowy sześciocylindrowiec wyposażono w wysokociśnieniowy (1800 barów) wtrysk paliwa common-rail MultiJet II. Silnik jest dynamiczny, pracuje cicho i bez drgań. W terenie przydaje się wysoki moment obrotowy dostępny praktycznie już od obrotów biegu jałowego, co pozwala na precyzyjną jazdę przy niskich obrotach. Na szosie silnik dobrze współgra z pięciostopniowym automatem. Jeep łatwo przyspiesza, automat wystarczająco szybko (jak na amerykańskie pochodzenie) zmienia biegi, nie ma przy tym problemów z wybraniem właściwego przełożenia przy zwalnianiu i przyspieszaniu, choć kickdown mógłby być szybszy.

Postęp widać w precyzji prowadzenia. Mimo że układ kierowniczy nie jest tak bezpośredni jak układy produkcji europejskiej, w nowym Grandzie i tak okazuje się dużo lepszy niż u poprzednika. Pneumatyczne zawieszenie łatwo niweluje nierówności dróg, a nadwozie w dolnym położeniu daje pewność bezpiecznego prowadzenia w zakrętach, mimo wyraźnego odchylania się od płaszczyzny pionowej. Niestety, płynna jazda z wykorzystaniem możliwości układu napędowego przekłada się na ponad 11-litrowe średnie zużycie paliwa na trasie pełnej zakrętów i wzniesień. Przyczynia się do tego ponad 2,3-tonowa masa auta (pustego).

Czy uznamy Jeepa Grand Cherokee za dobrą terenówkę o powierzchowności SUV-a, czy za SUV-a o wybitnych możliwościach terenowych - przekonuje do siebie bogatym wyposażeniem za umiarkowaną na tę klasę samochodów cenę.

Tekst Bogdan Czajkowski
Amis 6/2011

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij