REKLAMA

Kia Carens kontra Citroën Xsara Picasso

W porównaniu z Kią Carens, wciąż najpopularniejszy na naszym rynku minivan - Citroën Xsara Picasso - to oldtimer.

Auta koreańskie
Na razie, do napędu Carensa Kia stosuje wyłącznie wysokoprężnego, dynamicznego, ale dość głośnego diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 KM.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Logiczne więc, że pod względem zagospodarowania wnętrza Citroën i Kia prezentują rozwiązania z różnych epok, chociaż wymiarami nie róż- nią się zdecydowanie. Kia wygrywa z Citroënem dłuższym nadwoziem, które na podobnej powierzchni umożliwia ulokowanie nawet siedmiu osób. Minivan Citroëna oferuje za to więcej miejsca w ogromnym, pakownym bagażniku. O skopiowanie praktycznego, składanego wózka na zakupy, mocowanego w przedziale bagażowym Xsary, do dziś nie pokusił się żaden z producentów.

W Xsarze Picasso sposób mocowania foteli i ich konstrukcja zasługują na miano przestarzałych, za to Kia Carens jest w tej dziedzinie bardzo trendy. Asymetrycznie dzielona środkowa kanapa i foteliki ostatniego rzędu po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika, którego pojemność wynosi aż 2106 l. Wnętrze Picasso bez foteli dysponuje nawet nieco większą pojemnością (2128 l), pod warunkiem jednak, że fotele zostaną z samochodu usunięte. W przeciwnym razie możliwości transportowe Xsary Picasso są nieco mniejsze niż Carensa, chociaż prosty sposób składania foteli w Citroënie (pionowo, tuż za przednimi fotelami) też ma swoich zwolenników. Na co dzień bardziej praktycznym samochodem jest jednak minivan Kii, w czym również spora zasługa dużej liczby schowków. We wnętrzu Xsary Picasso schowków nie ma aż tak wiele, za to wciąż można ją podziwiać za imponującej pojemności kieszenie w przednich drzwiach.

Dzięki mocno wysuniętej do przodu szybie, smukłym podwójnym słupkom A i C oraz dużej powierzchni szyb, wnętrze Xsary Picasso wydaje się bardzo przestronne i zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Niestety, w praktyce kabina Xsary Picasso okazuje się dość ciasna jak na dzisiejsze standardy, za którymi z dobrym skutkiem próbuje nadążyć Kia Carens. Sporo miejsca jest tylko na przednich fotelach Citroëna, które są znacznie obszerniejsze i bardziej komfortowe niż te z tyłu. Wnętrze Kii Carens nie robi wrażenia aż tak przestronnego, ale swobodnie mieści za to pięć osób, chociaż w zbyt słabo wyprofilowanych przednich fotelach na dłuższą metę nie podróżuje się nazbyt wygodnie. Widoczność z miejsca kierowcy równie ż w Kii jest bardzo dobra.

REKLAMA

REKLAMA

Na razie, do napędu Carensa Kia stosuje wyłącznie wysokoprężnego, dynamicznego, ale dość głośnego diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 KM. Citroën też hołduje silnikom wysokoprężnym, ale nie wy- łącznie i nie tak dużym i mocnym, co nie znaczy, że zapewniającym znacznie gorsze osiągi. W sprincie do 100 km/h Carens z czasem 10,8 s jest szybszy od Xsary Picasso o tylko 1,3 s. Dzięki sześciobiegowej przekładni i większemu momentowi obrotowemu Kia nieznacznie wygrywa z pięciobiegowym Citroënem pod względem elastyczności. Prędkości maksymalne obu aut różnią się o włos. Zdecydowaną przewagą silnika Xsary jest niskie zapotrzebowanie na paliwo. Przy spokojnej jeździe na trasie ze stałą prędkością Xsara Picasso 1.6 HDi potrafi zadowolić się 4,3 l/100 km.

Najwięcej podobieństw leciwy minivan Citroëna i "nówka" Kii prezentują w dziedzinie właściwości jezdnych. Obydwa auta mogą pochwalić się zawieszeniem, na którym drogi o złym stanie nawierzchni nie robią specjalnego wrażenia. Stabilność nadwozia oraz precyzja prowadzenia obydwu minivanów pozostawiają jednak sporo do życzenia.

To samo tyczy się jakości materiałów użytych do wykończenia wnętrza w Carensie, które prezentują się tanio i są tanie. Tym bardziej zadziwiająca jest cena Carensa, która wynosi aż 91 400 zł za 7-osobową wersję Voyage (wersja 5-osobowa jest tylko o 2000 zł tańsza). Za podobnie wyposażoną Xsarę Picasso trzeba zapłacić 66 800 zł. Dlatego jest bardziej popularna, chociaż ma już swoje lata.

Tekst: Maciej Ziemek

REKLAMA



zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (12)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA