Większość vanów powoli przeistacza się w modne crossovery, a Kia nadal idzie utartym szlakiem i oferuje Carensa w klasycznej formie. Największy kontrast widać, gdy model ten porówna się z prekursorem gatunku – Renault Scénikiem, który przeszedł ogromną metamorfozę. Kompaktowy van z Korei kilka miesięcy temu został poddany jedynie delikatnemu liftingowi, który ograniczył się do zmiany zderzaków, lamp i osłony chłodnicy. Lista wyposażenia wzbogaciła się o nowe kolory nadwozia i wzory felg oraz kilka elementów podnoszących komfort jazdy. Carens po zmianach nadal nie wyróżnia się spośród innych aut, ale przecież jego siła tkwi w funkcjonalności. Kokpit jest prosty i przejrzysty, a jakość materiałów nie budzi zastrzeżeń i jest porównywalna z jakością aut europejskich.
Kia Carens - praktyczność ponad wszystko
Kia Carens przeszła niewielki face lifting. Nie wprowadzono technicznych nowości, podniesiono jedynie komfort i zwiększono funkcjonalność.

REKLAMA
REKLAMA

Przednie fotele można łatwo ustawić w wygodnej pozycji. Z tyłu znajdują się trzy niezależne fotele, które można przesuwać, składać i regulować kąt ich oparcia. Zmieszczą się tam wygodnie dwaj dorośli pasażerowie i dziecko. W oparciach przednich siedzeń zamontowano składane stoliki, które po rozłożeniu nie ograniczają przestrzeni na nogi, a w tylnych drzwiach ukryto rolety przeciwsłoneczne.
-
WYDARZENIA
Kolejne węzły na Północnej Obwodnicy Krakowa z poprawkami
-
WYDARZENIA
Cupra Formentor VZ5 Taiga Grey – wyjątkowe 999 sztuk
-
WYDARZENIA
1202 km na jednym ładowaniu – Mercedes bije własny rekord
-
WYDARZENIA
Citroen C4 X – więcej Citroena C4
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Testowany Carens to wersja 5-osobowa, ale za 2,5 tys. zł można dokupić dodatkowe dwa fotele, które pomniejszają bagażnik do 103 litrów. 141-konny turbodiesel w połączeniu z przekładnią dwusprzęgłową to bardzo dobry zestaw do codziennej jazdy w mieście, a także do sporadycznych wypadów w długie trasy. Nawet załadowany po sufit Carens zapewnia wystarczającą dynamikę i nie zużywa zbyt wiele oleju napędowego.
REKLAMA
REKLAMA

Przy prędkości autostradowej zachowuje się stabilnie i nie jest wrażliwy na podmuchy wiatru z boku – to zasługa zawieszenia, które zestrojono dość sztywno. Dzięki niemu oraz dzięki dość bezpośredniemu układowi kierowniczemu kierowca ma poczucie, że prowadzi mniejsze auto niż Carens. Vana Kii docenią kierowcy, którzy na samochód patrzą głównie pod kątem użyteczności. Dodatkowym argumentem „za” jest 7-letnia gwarancja.
REKLAMA

W Carensie nie ma stylistycznych ekstrawagancji jak we francuskich minivanach. Zamiast tego – solidne materiały i intuicyjna obsługa
REKLAMA
REKLAMA
-714ef47a9d65e94160cb20db7e5a3429.jpg)
Przednie fotele można łatwo ustawić, ale brakuje regulacji podłokietnika
REKLAMA
Dane producenta | Kia Carens 1.7 CRDI L |
Cena | 100 490 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1685 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
141 KM 4000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
340 Nm 1750-2500/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 7-bieg. przekł. dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 11,3 s |
Prędkość maksymalna | 189 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 135 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4525 x 1805 x 1610 mm, rozstaw osi 2750 mm, masa własna 1512 kg, pojemność bagażnika 536 l (5-miejscowa)/492 l (7-miejscowa), pojemność zbiornika paliwa 58 l. |
REKLAMA