Kia Ceed Kombi PHEV: Na nowe czasy - TEST

Jedna z najtańszych hybryd plug-in na rynku przeszła face lifting, podczas którego zmieniono przede wszystkim logotyp marki. Oto odświeżona Kia Ceed w wersji kombi.

Kia Ceed Fot. Jacek Hanusz

Nowy logotyp Kia zaprezentowała zaledwie kilka miesięcy temu, a już można go znaleźć w kilku modelach, m.in. w odświeżonym Ceedzie. Patrząc na nowy znaczek firmy umieszczony m.in. na kierownicy, nie możemy oprzeć się wrażeniu, że układa się on raczej w napis KN, a nie KIA. Na szczęście to niejedyna zmiana. Po modernizacji samochód wygląda nieco inaczej, nawet jeśli zmiany są tylko kosmetyczne. Nowy jest kształt osłony chłodnicy, zmieniono wygląd zderzaków, dodano nowe wzory obręczy kół, trochę nowocześniej wyglądają lampy. Nowego Ceeda można rozpoznać po charakterystycznym czarnym wcięciu w zderzaku przed przednimi kołami. We wnętrzu obyło się bez zmian i dobrze, bo kokpit modelu obecnej generacji jest bardzo udany, i wizualnie, i pod względem ergonomii. Znajdziemy tu mnóstwo przycisków i wiele pokręteł, dzięki czemu z systemu multimedialnego czy klimatyzacji korzysta się szybko i wygodnie – jak za starych czasów. To plus.

REKLAMA
Kia CeedFot. Jacek Hanusz
Nowe logo Kii na kierownicy to jedyna widoczna zmiana we wnętrzu Ceeda po face liftingu
Kia CeedFot. Jacek Hanusz
Na pierwszy rzut oka zegary są przeładowane informacjami, ale po czasie okazują się bardzo czytelne


Kompaktowy Ceed z hybrydowym napędem typu plug-in pozostaje dość praktyczny. Na kanapie jest tyle miejsca, ile w spalinowych odmianach (przeciętnie na nogi, sporo nad głową), a bagażnik, mimo zamontowania akumulatorów, wciąż ma akceptowalną pojemność, chociaż 437 l to sporo mniej niż 625 l w spalinowym modelu. Ważne jest jednak to, że pod podłogą bagażnika znajdziemy schowek na przewody do ładowania oraz roletę, którą można wygodnie schować podczas przewożenia większych pakunków. Wtedy sprawdzi się również kanapa, której oparcia składają się w proporcji 40:20:40.
Jako hybryda plug-in Kia Ceed ma więcej zalet niż wad. W trybie elektrycznym można nią pokonać 40-45 km, układ napędowy bardzo płynnie, a więc niezauważalnie, włącza i wyłącza silnik spalinowy, a układ hamulcowy działa z odpowiednim wyczuciem. Gdyby tylko osiągi wolnossącego silnika benzynowego 1.6 i elektrycznego o mocy 41 KM były nieco lepsze! Czas rozpędzania do setki i wrażenia subiektywne nie pozostawiają złudzeń – to auto dla tych, którym się nie spieszy, ale i tych, którzy nie chcą wydawać fortuny, bo Ceed jest jednym z najtańszych takich modeli na rynku.

Kia CeedFot. Jacek Hanusz
Tryb elektryczny EV i hybrydowy HEV można przełączać ręcznie za pomocą przycisku

 

Dane producenta KIA CEED KOMBI PHEV XL
Cena 148 490 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy plug-in:
silnik benzynowy
+ elektryczny AC
Moc maksymalna
zespołu hybrydowego
104 kW (141 KM)
Maks. moment obrotowy 265 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4,
1580 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
77 kW (105 KM)
5700/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
147 Nm
4000/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 45 kW (61 KM)
Maks. moment obrotowy 170 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynow. energii 8,9 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa
dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 171 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,3-1,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
29-33 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4600 x 1800 x 1465 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1539 kg, poj. bagażnika 437 l/b.d., pojemność zbiornika paliwa 37 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

REKLAMA