REKLAMA

Kia Ceed SW PHEV: Na spokojnie | TEST

Kompaktowe kombi z hybrydowym napędem typu plug-in ma przestronne wnętrze, komfortowe zawieszenie i duży zasięg. Wrażenia z jazdy Kią Ceed SW PHEV.

Eksperymenty? O nie, ryzykować mogą inni – w każdym razie tak jest w wypadku hybrydowego zespołu napędowego plug-in Ceeda Sportswagon. W kompaktowym kombi Kii zastosowano rozwiązania techniczne znane z Hyundaia Ioniqa i Kii Niro PHEV. W modelach tych wykorzystano silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny i jednostkę elektryczną o mocy 44,5 kW. Łącznie obydwa silniki zapewniają Ceedowi niezbyt imponującą moc 141 KM.

Kia Ceed SW PHEV - 57 km na prądzie

Nie będzie więc kombi Kii bić rekordów na Północnej Pętli, ale nikt tego od niego nie oczekuje – co innego jeśli chodzi o zasięg na energii elektrycznej. Kia podaje, że korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego Ceed jest w stanie pokonać odległość 57 km (według WLTP). Pierwsze wrażenie po naciśnięciu pedału gazu jest takie, jakby włożyć stopę w wielką miskę ciasta. Bezpośredniej zależności między położeniem pedału a przyspieszeniem nie sposób wyczuć. Mimo wszystko, korzystając tylko z napędu elektrycznego, można się rozpędzić do 120 km/h, co przydaje się np. na miejskich obwodnicach.

Tablica rozdzielcza Ceeda PHEV jest taka jak w modelu spalinowym, nowy jest za to system multimedialny

REKLAMA

Kia Ceed SW PHEV - brak rezerwy

Podczas dłuższych jazd poza miastem lepiej od razu skorzystać z trybu hybrydowego, a więc również z silnika spalinowego. Jazda nie staje się przez to o wiele bardziej dynamiczna, ale jest płynna i wystarczająco sprawna. Tu jednak rzuca się w oczy pewna słabość Ceeda w porównaniu z innymi hybrydami – nie da się w nim zaprogramować rezerwy energii w akumulatorze tak, żeby wystarczyło jej na przykład na ostatnie kilometry podróży, które kierowca chciałby pokonać bezemisyjnie w mieście.
Ceed kombi na drodze zachowuje się adekwatnie do możliwości swojego układu napędowego, a więc bardzo spokojnie. Elementy zespołu hybrydowego powodują, że auto jest cięższe od spalinowego krewniaka o około 200 kg. Większa masa sprawia, że kombi Kii zapewnia wyższy komfort resorowania na drogach o złej nawierzchni, jednak podczas szybszej jazdy w zakrętach można wyczuć lekkie przechyły nadwozia. Elementy hybrydy nie ograniczają miejsca dla pasażerów, a więc nie zmieniają charakteru Ceeda kombi jako auta rodzinnego. O 188 litrów zmniejszyła się jednak pojemność bagażnika, bo w schowku pod jego podłogą znajduje się teraz akumulator.

Ceeda ładuje się z jednofazowego gniazdka prądu przemiennego 230 V z maksymalną mocą 3,3 kW Akumulator składa się z dwóch części – jedna znajduje się pod podłogą bagażnika, druga pod kanapą

 

Dane producenta Kia Ceed SW PHEV XL
Cena 144 490 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: silnik benzynowy + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 104 kW (141 KM)
Maks. moment obr. układu 265 Nm
Silnik spalinowy benz., R4, 1580 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
105 KM
5700/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
147 Nm
4000/min
Silnik elektryczny  
Moc maksymalna 60,5 KM (44,5 kW)
Maks. moment obr. 170 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowe
Ilość zmagazynowanej energii 8,9 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła, 6-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 171 km/h
ZUŻYCIE ENERGII
Średnie (WLTP) 1,3 l/100 km + ok. 15,6 kWh
Emisja CO2 (WLTP) 29 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4605 x 1800 x 1465 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1601 kg, pojemność bagażnika 437/1506 l, pojemność zbiornika paliwa 37 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA