REKLAMA

Kia Ceed SW PHEV: Na spokojnie - TEST

Kompaktowe kombi Kii można teraz kupić także jako hybrydę. Przy spokojnej jeździe Kia Ceed SW PHEV zużywa 5,1 l benzyny na 100 km.

Kia Ceed SW PHEV Fot. Achim Hartmann

Podczas naszego testu Ceed SW PHEV zdołał przejechać 54 km, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, która w ilości 8,9 kWh jest magazynowana w akumulatorze. To powinno zadowolić większość kierowców poruszających się na co dzień na trasie dom-praca, „baterię” wystarczy wtedy ładować raz dziennie. Można sobie też wyobrazić, że z 15 000 km przejeżdżanych rocznie przez statystycznego kierowcę 10 000 km byłoby pokonywane jedynie w trybie elektrycznym – a to bardzo obniża wydatki na paliwo.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Kia Ceed SW PHEV - 2,5 godziny ładowania

Ponieważ Kię można ładować tylko prądem przemiennym z jednofazowego gniazdka 230 V, naładowanie akumulatora trwa 2,5 godziny. Wydaje się to dość uciążliwe, ale przecież w razie nagłej potrzeby można skorzystać z benzynowego silnika 1.6 GDI osiągającego 105 KM. Dzięki niemu i dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 61 KM/45 kW moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego Ceeda wynosi 141 KM. To z kolei umożliwia kompaktowemu kombi rozpędzenie się do 100 km/h w ciągu 9,5 s (to niezły czas) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 171 km/h. Ta druga wartość nie zaimponuje kierowcom, którzy stale podróżują autostradami, ale okaże się w sam raz dla pozostałych. Zwłaszcza że w eko-jeździe Ceed PHEV zadowala się zużyciem 5,1 litra paliwa, co wystarcza do pokonania „na jednym baku” 725 km; średnie zmierzone przez nas testowe zużycie paliwa wyniosło litr więcej.

Zobacz także:

Kia Ceed SW PHEVFot. Achim Hartmann
Tablica rozdzielcza jest dość prosta, a urządzenia   rozmieszczono logicznie. Ceed PHEV ma dobre właściwości jezdne, ale zawieszenie okazuje się zbyt twarde

Kia Ceed SW PHEV - Więcej elektrycznej mocy

Za to w trybie elektrycznym testowy Ceed potrzebował 15,9 kWh energii elektrycznej. Wymagał jednak od kierowcy stalowych nerwów, bo do 50 km/h przyspieszał 7 s, a do 80 km/h nawet 16,6 s. Jeśli mocniej wcisnąć gaz, do akcji łagodnie wkracza silnik benzynowy, który bardzo dobrze współpracuje z płynnie zmieniającą przełożenia 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Ceedowi przydałaby się więc większa „elektryczna moc” i system pozwalający utrzymać określony poziom energii w akumulatorze, by skorzystać z niej na ostatnich kilometrach podróży.

Kia Ceed SW PHEVFot. Achim Hartmann
Przewód do ładowania akumulatora ma stałe miejsce pod podłogą bagażnika, który w hybrydzie jest o 200 l mniejszy niż w aucie z silnikiem benzynowym

 

Dane producenta Kia Ceed SW HYBRID
Cena 144 490 zł (XL)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu benzynowy R4 + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 141 KM (104 kW)
Maks. moment obr. układu 265 Nm
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1580 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
105 KM
5700/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
147 Nm
4000/min
Silnik elektryczny synchroniczny AC z magnesami stałymi
Moc maksymalna 45 kW (60 KM)
Maks. moment obr. 170 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowo-polimerowy
Ilość zmagazynowanej energii 8,9 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła, 6-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 171 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 1,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 29 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4605 x 1800 x 1455 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1533 kg, pojemność bagażnika 437/1506 l, poj. zbiornika paliwa 37 l.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA