Najmniejsze samochody nie mają u nas łatwo, bo o klienta rywalizują z siedmioletnimi Passatami i dziesięcioletnimi Audi. I specjalna edycja Picanto ich losu nie odmieni, może jednak zainteresować tych, którzy od malucha
chcą tzw. "czegoś więcej".
Picanto edycja "KLR" powstaje na bazie trzydrzwiowej wersji 1.2 L wzbogaconej o klimatyzację manualną (wartą 3 tys. zł). Sama nazwa pakietu – „Kia Lotos Race Limited Edition” – pochodzi od wyścigowych mistrzostw Polski Kii Picanto i jest dłuższa niż lista elementów, jakie się na niego składają: to raptem paski na nadwoziu, 15-calowe obręcze kół firmy ATT (z oponami Barum Bravuris 2 – identycznymi jak te używane w wyścigach) oraz logo "KLR" na progach i dywanikach.
Żaden z tych elementów nie sprawia, że mała Kia jest pod jakimkolwiek względem inna, a już na pewno nie szybsza, ale wszystkie jakimś sposobem powodują, że przyjemniej się nią jeździ.
Chodzi o najprostsze ze wszystkich odczuć – wrażenie. Picanto to oczywiście typowy mikrus, ze wszystkimi za i przeciw charakterystycznymi dla takich aut. Jednak białe obręcze kół plus paski robią znakomitą robotę – efekt jest taki, że wsiadasz i nagle lepiej się siedzi za kółkiem, silnik gada bardziej zadziornie, auto jakby ostrzej skręca, a przede wszystkim – prawie zaskakuje dynamiką. Z akcentem na prawie.
Cena nie jest specjalnie niska, ale raz, że Picanto daje w zamian bardzo przyzwoite wyposażenie, a dwa, że tym maluchem chce się jeździć. Z akcentem na chce.
naszym zdaniem
Roman Popkiewicz redaktor "auto motor i sport"
To tylko Picanto, jednak podchodzisz do niego w innym nastroju. Mikroauto dawno nie sprawiło nam tyle frajdy.
to polubisz - wykończenie
Kolorystyka i detale Picanto "KLR" są bardzo proste – i pewnie dlatego tak efektowne. Auto jest biało-czarno-czerwone.
tego nie - regulacja kierownicy
Jest niestety tylko na wysokość. To dość typowe dla samochodów tej klasy – brakuje regulacji osiowej.
DANE PRODUCENTA Kia Picanto 1.2 MPI Kia Lotos Race
DANE PRODUCENTA Kia Picanto 1.2 MPI Kia Lotos Race | |
---|---|
Cena | 41 690 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1248 cm3 |
Moc maksymalna | 85 KM |
przy obrotach | 6000/min |
Maksymalny moment obrotowy | 121 Nm |
przy obrotach | 4000/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 11,4 s |
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 105 g/km |
NADWOZIE | 3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3595 x 1595 x 1480 mm, rozstaw osi 2385 mm, masa własna 950 kg, pojemność bagażnika 200/918 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l. |
Roman Popkiewicz
amis