[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Kia Proceed GT – Odwaga popłaca

Kia Proceed GT to najatrakcyjniejsze pod względem wyglądu kompaktowe kombi na rynku. Odkręca głowy przechodniom i jest na tyle praktyczne, że może nim podróżować cała rodzina.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Recepta na Kię Proceed GT zakłada posiadanie atrakcyjnego i praktycznego samochodu, który cieszy w codziennej jeździe. Widać wyraźnie, że Kia celuje w Mercedesa CLA Shooting Brake, który był pionierem w tej klasie. ProCeed jest o 4 cm niższy od Ceeda kombi i ma o 1 cm mniejszy prześwit. Elegancki styl nie oznacza rezygnacji z bagażnika. Za tylnymi fotelami masz do dyspozycji aż 594 litry na pakunki. A taki bagażnik ukryty pod atrakcyjną karoserią zaimponuje nawet właścicielom Skody Octavii. Pozycja za kierownicą jest ergonomiczna, a możliwość odsunięcia fotela do tyłu zaskoczyć może nawet Shaquillea O'Neala. Trzeba się jednak pogodzić z mocniej ograniczoną ilością miejsca nad głowami i piwnicznej wielkości oknami, które mi się podobają. Poproszę powstrzymać się od aluzji w tym miejscu. Podczas podróży autostradą wysoki kierowca nie widzi w lusterku wstecznym, co dzieje się daleko za samochodem. Są tego zalety ponieważ nie będzie się stresował kierowcami z zarumienionymi twarzami, którzy zamiast ziół uspakajających używają dźwigni długich świateł. Niewielkie drzwi z tyłu utrudnią z pewnością montaż fotelika dziecięcego, ale cztery dorosłe osoby, którym styl nie jest obojętny z pewnością będą ukontentowane.

Kia ProCeed GT

Kia Proceed GT – na asfalcie

A jak tył wydłużony niczym odwłok owada wpływa na prowadzenie? Układ kierowniczy oferuje przyjemny aksamitny opór przypominający zanurzenie mechanizmu w oleju, ale do perfekcji brakuje jeszcze precyzji w jeździe na wprost i naturalności w siłach na kierownicy pojawiających na zakrętach. W wersji GT zastosowano zawieszenie o 13 proc. twardsze z przodu i o 44 proc. z tyłu, a z dwóch chromowanych rur wydechowych płynie przyjemny sportowy gang podbijany brzmieniem głośników sprzętu audio. Inżynierom Kii udało się z silnika turbodoładowanego wydobyć rasowy pomruk, który znowu przypomina brzmienie Mercedesów AMG z silnikami 4-cylindrowymi. Wcale nie trzeba dociskać gazu do dechy, by cieszyć się soczystym gangiem. Twardsze zawieszenie i intensywne brzmienie wydechu to dwie cechy, które mogą dać się we znaki pasażerom podróżującym na długim dystansie na tylnych fotelach. Kia oferuje oczywiście alternatywę, ale o tym nieco później.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Na zakrętach, szczególnie z pofalowanym asfaltem wydłużony tył powoduje, że przód Proceeda nie jest już tak solidnie przyklejony do asfaltu jak w zwykłych kompaktach. Ale wystarczy zabrać na pokład całą paczkę, by poprawić nie tylko atmosferę, ale również rozłożenie masy. Dla zintensyfikowania sportowych doznań zdecydowano się na stosunkowo krótkie przełożenia skrzyni biegów. Przy swobodnej jeździe trzeba się spodziewać, że 204-konny silnik będzie konsumował ok. 9 l/100 km. Kia Proceed zaskakująco mocno, jak na kompaktowe kombi stymuluje zmysły. Ciekawe wygląda i daje frajdę z jazdy. Nic dziwnego, że ten model pomimo nieco wyższej ceny tak często można spotkać na drogach. Kia produkuje dziś modele, które nie tylko są na tyle solidnie zaprojektowane, by rywalizować z najlepszymi w klasie, ale stają się obiektem pożądania. A to w przypadku stosunkowo młodej marki jest wielkim osiągnięciem.

Kia Proceed GT

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

REKLAMA

Kia Proceed GT – wnętrze

Nie mniej ciekawie jest we wnętrzu. Atrakcyjnie wyglądająca, przejrzysta i zwrócona w stronę kierowcy deska rozdzielcza wykonana jest z wysokiej jakości materiałów. Ma nawet imitację przeszycia, która sugeruje, że konsola pokryta jest skórą. Duże wrażenie robią nowe multimedia z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Zegary mają logiczną grafikę, intuicyjne menu i wysokiej jakości wyświetlacz o rozdzielczości 1920x720 pikseli. Można wybierać pomiędzy grafikami. W trybie normalnym wyświetlacz pokazuje wskaźnik chwilowego zużycia paliwa oraz klasyczne prędkościomierz i obrotomierz. W trybie sportowym informacja na temat prędkości jazdy i obrotów silnika ma większy rozmiar. Dane, które nie są najistotniejsze z punktu widzenia jazdy, w trybie Sport są ukryte, aby nie rozpraszać kierowcy nadmiarem informacji. Świetnym uzupełnieniem jest ekran multimediów, który również zachwyca jakością i intuicyjnym menu. Takie multimedia zaspokoiłyby nawet potrzeby klientów klasy premium.   

Kia Proceed GT

Kia Proceed GT – pozostawia wybór

ProCeed oferowany jest tylko w bogato wyposażonych i usportowionych wersjach GT i GT Line, które się jednak wyraźnie różnią pod względem wrażeń z jazdy. Jeśli jednak zdecydowany charakter wersji GT jest nieco za bardzo zdecydowany, a dźwięk wydechu nieco za głośny zawsze można wybrać się na nieco tańszą (101 490 zł) wersje GT Line z silnikiem 1.4 (140 KM). W tym wypadku mocy nie brakuje, a samochód jest cichszy, ma bardziej komfortowe zawieszenie, a wygląda równie atrakcyjnie. To nie jedyna alternatywa dla Proceeda. Obecnie Kia oferuje kompletną gamę modeli kompaktowych. Więc można wybierać pomiędzy Ceedem w wersji hatchback, kombi oraz XCeedem, czyli lekko podniesioną odmianą.  

Kia Proceed GT

Zobacz także:

Dane producenta Kia Proceed GT
Cena 118 490 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz. turbo, R4
Pojemność skokowa 1591 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
204 KM
 5500/min.
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
265 Nm
1500-4500 /min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-bieg., aut., dwa sprzęgła
OSIĄGI
0–100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,2 l/100 km (WLTP)
Emisja CO2 163 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe, długość x szerokość x wysokość 4605 x 1800 x 1422 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1363 kg, pojemność bagażnika 594 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA