Prawie taka sama, a jednak całkiem nowa. Do zalet kompaktu nowa Kia Soul dorzuca większy prześwit, chociaż napędu 4x4 do niej się nie dokupi. Konstrukcję oparto na płycie podłogowej nowego Cee’da. I choć zawieszenie teraz jest bardziej komfortowe, nie takie twarde, auto lepiej się prowadzi.
Wybierać można spośród tylko dwóch silników 1.6: 132-konnego benzynowego i 128-konnego diesla. Bliższą znajomość zawarliśmy z dieslem, nietypowo zestawionym z 6-biegowym automatem. Taki duet okazał się całkiem sprawny, automat ochoczo, we właściwym momencie i bez szarpnięć zmieniał przełożenia. Niestety, do obiecywanego 6-litrowego zużycia paliwa nie udało się zbliżyć, średnio wyszło 8,4 l/100 km. Być może winne było kanciaste nadwozie stawiające opór wiatrowi.
Kokpit zyskał na jakości, jest bardziej „miękki”. I w nim, i na zewnątrz auta stylu dodaje lakier fortepianowy (nie w wersji podstawowej). Plus za koło dojazdowe i ładowność wynoszącą 600 kg.
Ceny Soula startują od 59 900 zł. To niemało, nawet jak na modnego crossovera. Za LED-y, alufelgi, dwukolorowe lakierowanie, grzaną kierownicę i czujniki cofania trzeba dopłacić. W standardzie – 6 poduszek, ESP, klimatyzacja manualna i elektryka wnętrza. Nowy Soul to auto wielu zalet, niebanalne, ale nietanie i nieoszczędne.
Bogdan Czajkowski
amis
Dane producenta | Kia Soul 1.6 CRDi XL |
Cena | 86 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4, 1.6 |
Pojemność skokowa | 1582 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 128 KM/4000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 260 Nm/1900–2750obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 12,2 s |
Prędkość maksymalna | 177 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 158 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4140 x 1800 x 1593 mm bez relingów, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1331 kg, pojemność bagażnika 354/1367l, pojemność zbiornika paliwa 54 l. |
Naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski redaktor „auto motor i sport
Dopracowane zawieszenie i napęd, ładny wygląd i obszerne wnętrze. To jeden z lepszych crossoverów.
To polubisz - łatwa obsługa
To, co potrzebne jest w zasięgu ręki na konsoli środkowej i na kierownicy. I nie przesadzono z ilością przycisków. Bonusem są na konsoli gniazda AUX, USB i 12V.
Tego nie - Widoczność do tyłu
Wysoko umieszczona wąska szyba i szerokie słupki zabierają większość pola widzenia. Warto zaopatrzyć się w czujniki cofania.