Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Kia Stinger GT – jeździmy modelem przedseryjnym

Kia Stinger GT ma wzmocnić prestiż koreańskiej marki. To duże auto z napędem 4x4, mocnym silnikiem i agresywną stylistyką.

Kia Stinger GT - pierwsza jazda Kia Stinger GT - pierwsza jazda

Nowy model Kii – Stinger GT – jest produkowany w Korei, ale zupełnie nie przypomina azjatyckich aut o anonimowej stylistyce. Z tyłu szerokiego i masywnego nadwozia rzucają się w oczy wąskie lampy umieszczone tuż pod spoilerem. Przód wygląda jak pysk rekina, m.in. z powodu pionowych otworów powietrza chłodzącego przypominających skrzela morskiego drapieżnika.

Silnik: 6 cylindrów i 370 KM



Do galopu w Stingerze rwie się 370 mechanicznych koni. V-szóstce o pojemności 3,3 litra mocy przydają dwie turbosprężarki; maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 510 Nm. Kia twierdzi, że Stinger GT przyspiesza do setki w ciągu 5,0 sekund – jeśli tak, to konkurentem nie jest dla niego Audi A5 lecz S5.

Podobnie jak S-piątka Stinger ma napęd na cztery koła – ale tylko gdy zajdzie taka potrzeba. W normalnych warunkach cała siła napędowa jest kierowana do kół tylnej osi i dopiero, gdy to konieczne jej część wędruje na przednią oś. Na torze testowym Kii w Korei przedseryjny Stinger wykazuje podczas slalomu lekką skłonność do podsterowności. Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia zapewniają wysoki komfort, ale też nie dopuszczają do przechyłów nadwozia.

BP
Kia Stinger GT - pierwsza jazda Kia Stinger GT - efektowny design

Kia Stinger GT - 8-biegowy automat

Poza tym sportowa Kia okazuje się bardzo zwinna w zakrętach, układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem działa niezwykle precyzyjnie. Na prostej V-szóstka może pokazać jak bardzo pasuje do tego auta – błyskawicznie rozpędza Stingera, który dziarsko przyspiesza także powyżej 100 km/h, co można obserwować na wyświetlaczu head-up.

Do wyboru jest pięć trybów jazdy, każdy inaczej wpływa na pracę seryjnej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, którą opracowali Koreańczycy. Przełożenia można zmieniać dźwigienkami przy kierownicy, a wydawane polecenia skrzynia realizuje błyskawicznie.

Kia Stinger GT - pierwsza jazda Kia Stinger GT - kokpit

Kia Stinger GT - dużo miejsca w środku

Starannie wykończone wnętrze przywodzi skojarzenia z Audi – to komplement, bo niemiecka marka słynie z dbałości o każdy detal. W Audi pracował zresztą kiedyś główny stylista Kii – Peter Schreyer. Czterodrzwiowy Stinger GT ma długość 4,8 m i mimo że kształtem przypomina coupe, w środku ma co najmniej tyle miejsca, ile jest w Audi A5 Sportbacku.

Nawet jeśli masz 1,90 wzrostu i zechcesz podróżować z tyłu nie będziesz dotykał głową sufitu, ani nie zabraknie ci miejsca na nogi. Z tyłu pod podnoszoną elektrycznie pokrywą znajduje się bagażnik, który zmieści prawie wszystko.

Kia Stinger GT - pierwsza jazda Kia Stinger GT - sportowy wygląd

Kia Stinger GT budzi pozytywne emocje

Nowa Kia Stinger GT świetnie nadaje się do dalekich podróży, a jednocześnie nie wymaga od kierowcy stałej koncentracji, jak to bywa w wypadku samochodów ekstremalnie sportowych. Ma bardzo emocjonalną stylistykę i jest chyba pierwszym modelem Kii, który przemawia bardziej do serca niż rozumu. Być może to przysporzy jej miłośników w Europie. Debiut jeszcze w tym roku.

Kia Stinger GT - pierwsza jazda Kia Stinger GT - pierwsze sportowe auto Kii


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 174 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij