Kia XCeed jest bardziej komfortowa, Volkswagen T-Roc zapewnia lepsze poczucie obcowania z SUV-em
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że roczna sprzedaż crossoverów wzrośnie w najbliższych latach o kilka milionów egzemplarzy. To dlatego w ostatnim czasie w gamie Kii do „klasyków” w postaci Sportage’a i Sorento dołączyły mniejsze Stonic oraz Niro, a ostatnio XCeed. W Volkswagenie widać ten sam trend – samotne przez lata Tiguan i Touareg otrzymują wsparcie mniejszych modeli. Oprócz Tiguana i Touarega oferta crossoverów niemieckiej marki obejmuje dziś T-Crossa i T-Roca oraz przedłużoną odmianę Tiguana – Tiguana Allspace’a. Wkrótce gamę crossoverów uzupełni elektryczny model z rodziny ID. Małe (przepraszam – miejskie, bo w świecie PR-owych komunikatów nie istnieje kategoria „mały samochód”) i kompaktowe crossovery rzadko są dostępne z napędem na cztery koła. Volkswagen oferuje go tylko do najmocniejszych wersji silnikowych T-Roca, za to seryjnie. Kia natomiast nie przewiduje XCeeda 4WD nawet w wersji hybrydowej, z kołami tylnej osi napędzanymi za pomocą silnika elektrycznego.
XCeed ma za to innego asa w rękawie, a mianowicie prześwit większy o 4 cm niż w kompaktowej Kii Ceed, na której bazuje. Aż trudno uwierzyć, ale 184 mm, dzielące nawierzchnię od podwozia XCeeda, to nawet o 12 mm więcej niż w wypadku Sportage’a. Najnowszy crossover Kii nie wygląda przy tym tak, jakby został postawiony na szczudłach. Volkswagen również „wyliftował” T-Roca, ale nie aż tak mocno. Kompaktowych rozmiarów crossover ma prześwit o blisko 2 cm większy niż Golf, ale o prawie 3 cm mniejszy niż Tiguan. Z tym ostatnim wygrywa za to większymi kątami natarcia i zejścia, co jest zasługą krótkich zwisów nadwozia.
Kia Xceed kontra VW T-Roc: Wnętrze
Z przodu we wnętrzu o 8 cm wyższego T-Roca jest tylko o 4 cm więcej miejsca nad głową niż w XCeedzie. W crossoverze Kii na mniejszą ilość przestrzeni nad głową, oprócz wysokości nadwozia, wpływa też to, że jego podłoga znajduje się o nieco ponad 2 cm wyżej nad ziemią niż podłoga w T-Rocu. Odpowiedni zapas miejsca nad głową w Kii XCeed zapewnia zamontowanie przednich foteli niżej nad podłogą niż w crossoverze Volkswagena. Dzięki temu, szczególnie na dłuższych trasach, pozycja do jazdy za kierownicą XCeeda jest bardziej komfortowa niż w T-Rocu. Ten ostatni punktuje za to w mieście, kiedy często wsiada się do auta i z niego wysiada.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
Sporo miejsca z przodu, wygodne fotele, dobra pozycja za kierownicą, książkowa ergonomia i bardzo dobra jakość wykonania – zalety kabiny XCeeda można by długo wymieniać; pasażerowie z tyłu nie powinni narzekać na brak miejsca; zegary są wzorcowe; 10,25-calowy ekran jest jednym z wielu elementów pakietu Business Line za 9500 zł |
Dla osób, które zajmują miejsce na kanapie, przewaga Volkswagena pod względem wolnej przestrzeni nad głową jest mniej odczuwalna niż z przodu i wynosi jedynie 2 cm. To efekt wyższego zamontowania kanapy względem foteli – w T-Rocu pasażerowie z tyłu siedzą o prawie 5 cm wyżej niż ci z przodu. Z kolei o 6 cm mniejszy rozstaw osi niż w XCeedzie sprawia, że VW oferuje mniej miejsca na kolana niż Kia. Pod jego fotelami jest za to więcej przestrzeni na stopy.
Łatwość obsługi i jakość wykonania, których kilkanaście lat temu koreańskie samochody mogły pozazdrościć niemieckim, nie jest dana tym ostatnim na wyłączność i na zawsze – dobrze to widać na przykładzie XCeeda i T-Roca. Crossover Kii zapewnia kierowcy łatwiejszy dostęp do zdecydowanej większości elementów sterowania, które na desce rozdzielczej XCeeda znajdują się o piętro wyżej niż w T-Rocu. W obydwu testowanych autach zegary i ekran systemu multimedialnego są umieszczone w jednej osi, w XCeedzie natomiast łatwiej sięga się do pokręteł i przycisków do obsługi klimatyzacji, zamontowanych wyżej niż w kompaktowym crossoverze Volkswagena. Materiał, z którego jest wykonana deska rozdzielcza XCeeda wygląda na miękki i jest miękki. W Volkswagenie natomiast plastiki kokpitu tylko na takie wyglądają.

Komentarze
~gość, 2020-12-30 19:33:22
~Nick, 2020-12-03 17:17:17
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?