Przez lata Chrysler Voyager był uznawany za wzór metra w kategorii vanów. Od niedawna dobre imię Voyager pracuje na wizerunek Lancii. W przepastnej kabinie superwygodnie i na osobnych fotelach mogą podróżować cztery dorosłe osoby oraz niemal nieograniczona ilość bagażu lub cztery osoby wygodnie i trzy zdecydowanie mniej wygodnie, ściśnięte na kanapie w trzecim rzędzie.
Włosi uwodzą klientów bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje komplet poduszek, ESP, ksenonowe reflektory, skórzaną tapicerkę, ogrzewane i elektrycznie sterowane fotele. Są nawet takie luksusy, jak podgrzewane koło kierownicy, elektrycznie sterowane kolumna kierownicy i pedały, czy automatyczny napęd drzwi bocznych i pokrywy bagażnika. Płatnych opcji jest niewiele. Można zainwestować 6500 zł w nawigację, 2600 zł w system poziomowania zawieszenia i 12 000 zł w pakiet multimedialny. Ten ostatni sprawi, że nawet daleka podróż nie powinna znudzić pasażerów.
Ponieważ Voyager to szafa na kołach (ponad 5,2 metra długości i niemal 2 metry szerokości), pomieści wszystko. Fotele dwóch tylnych rzędów można złożyć, schować elegancko pod podłogą i uzyskać przestrzeń o objętości do 3,9 m3, której nie powstydziłaby się mała ciężarówka. Co ciekawe, mimo dużego rozstawu osi (3078 mm), kierowca został trochę zepchnięty do roli szofera - ma najmniej miejsca na nogi spośród wszystkich podróżujących. Narzekać też można na fotele, które są wygodne, lecz za płytko wyprofilowane.
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | |
---|---|
Cena | 179 900 zł |
Konkurenci | Ford Galaxy, VW Sharan |
Silnik | turbodiesel, R4, 2.8 |
Moc/przy obrotach | 163 KM/3800 obr/min |
0-100 km/h | 11,9 s |
Prędkość maksymalna | 193 km/h |
Zużycie paliwa | 7,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 207 g/km |
Silnik | poj. skokowa 2768 cm3, maksymalny moment obrotowy 360 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na przednie koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowy, 7-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 5218 x 1998 x 1818 mm, rozstaw osi 3078 mm, masa własna 2167 kg, poj. bagażnika 934/2394/3912 l, poj. zbiornika paliwa 76 l. |
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra zapewnia moc 163 KM. To niby wystarcza, ale z sześciostopniowym automatem nie sposób się dogadać. Nawet w trybie ręcznym. Równie bez wyrazu jest układ kierowniczy.
Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
Komentarze
auto motor i sport, 2012-03-30 09:35:33
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?