Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0
BP BP

Land Rover Discovery Sport - pierwsze wrażenie

Dobrze radzi sobie na bezdrożach, a brytyjskiego ducha ma po czubek dachu. Z dwulitrowym dieslem Discovery to kompan uniwersalny.

Land Rover Discovery Sport

Świetnie stylizowany, ze znakomitymi detalami wewnątrz (np. ekranami wbudowanymi w pokrętła klimatyzacji) i na zewnątrz (np. tylnymi lampami z efektem 3D), z przestronnym wnętrzem (i kanapą umieszczoną o kilka centymetrów wyżej niż przednie fotele) do tego zapewniający bardzo wysoki komfort jazdy – Discovery Sport bardzo odróżnia się od opatrzonych konkurentów. Po wycofaniu z produkcji dość przeciętnego silnika 2.2 pod maskę Discovery trafiła jednostka 2-litrowa. Osiąga ona 180 KM i 430 Nm przy 1750 obr/min i ma znacznie wyższą kulturę pracy niż poprzednia, m.in. dzięki zmniejszonemu o 17% tarciu wewnętrznemu. Przy 120 km/h silnik kręci się z prędkością 1500 obr/min, przy 140 km/h na obrotomierzu są zaledwie dwa tysiące obrotów, a to oznacza, że pasażerowie, nawet na autostradzie, nie muszą rozmawiać podniesionym głosem. Nowy silnik jest dość oszczędny (średnio pali nieco ponad 8 l/100 km), nie zaszkodziłoby natomiast, gdyby bak miał pojemność o kilka litrów większą. W codziennej jeździe wszystko, czego potrzebuje kierowca znajduje się między 1500 a 3000 obr/min. Chociaż Land Rover nie jest najlżejszy, bo waży co najmniej 1785 kg, nie ociąga się na drodze. Na wciśnięcie pedału gazu reaguje stosunkowo szybko; po ruszeniu skrzynia wrzuca od razu drugi bieg, pierwszy pełni rolę reduktora. Auto sprawia wrażenie jakby nic nie było w stanie wytrącić go z równowagi – ani dziury, ani zakręty, ani jedno i drugie naraz. Na koniec ciekawostka – po pół godzinnym postoju w wodzie głębokiej na 60 cm (z otwartymi drzwiami) silnik „dyskoteki” można bez trudu odpalić.       

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij