Świetnie stylizowany, ze znakomitymi detalami wewnątrz (np. ekranami wbudowanymi w pokrętła klimatyzacji) i na zewnątrz (np. tylnymi lampami z efektem 3D), z przestronnym wnętrzem (i kanapą umieszczoną o kilka centymetrów wyżej niż przednie fotele) do tego zapewniający bardzo wysoki komfort jazdy – Discovery Sport bardzo odróżnia się od opatrzonych konkurentów.
Land Rover Discovery Sport - dyskoteka gra
Dobrze radzi sobie na bezdrożach, a brytyjskiego ducha ma po czubek dachu. Z dwulitrowym dieslem Discovery to kompan uniwersalny.

REKLAMA
REKLAMA

Po wycofaniu z produkcji dość przeciętnego silnika 2.2 pod maskę Discovery trafiła jednostka 2-litrowa. Osiąga ona 180 KM i 430 Nm przy 1750 obr/min i ma znacznie wyższą kulturę pracy niż poprzednia, m.in. dzięki zmniejszonemu o 17% tarciu wewnętrznemu.
REKLAMA

Przy 120 km/h silnik kręci się z prędkością 1500 obr/min, przy 140 km/h na obrotomierzu są zaledwie dwa tysiące obrotów, a to oznacza, że pasażerowie, nawet na autostradzie, nie muszą rozmawiać podniesionym głosem. Nowy silnik jest dość oszczędny (średnio pali nieco ponad 8 l/100 km), nie zaszkodziłoby natomiast, gdyby bak miał pojemność o kilka litrów większą. W codziennej jeździe wszystko, czego potrzebuje kierowca znajduje się między 1500 a 3000 obr/min.
REKLAMA
REKLAMA

Chociaż Land Rover nie jest najlżejszy, bo waży co najmniej 1785 kg, nie ociąga się na drodze. Na wciśnięcie pedału gazu reaguje stosunkowo szybko; po ruszeniu skrzynia wrzuca od razu drugi bieg, pierwszy pełni rolę reduktora. Auto sprawia wrażenie jakby nic nie było w stanie wytrącić go z równowagi – ani dziury, ani zakręty, ani jedno i drugie naraz. Na koniec ciekawostka – po pół godzinnym postoju w wodzie głębokiej na 60 cm (z otwartymi drzwiami) silnik „dyskoteki” można bez trudu odpalić.
REKLAMA

System Terrain Response ma cztery tryby pracy: ogólny, na trawę/żwir/śnieg, na błoto/koleiny oraz na piasek
REKLAMA
REKLAMA

Lampy wyglądają jakby miały drugie i trzecie dno
REKLAMA

Kierownica jest stosunkowo niewielka, a materiały na desce wysokiej jakości
REKLAMA
REKLAMA
Dane producenta | Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 PURE |
Cena | 175 700 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
180 KM 4000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
430 Nm 1750/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 9-bieg. przekł. automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 188 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 139 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4599 x 2069 x 1724 mm, rozstaw osi 2741 mm, masa własna 1785 kg, pojemność bagażnika 981/1698 l, pojemność zbiornika paliwa 54 l. |