Dotychczas Lexus NX istniał wyłącznie jako hybrydowy 300h. Wchodzący teraz do sprzedaży NX 200t, z doładowanym silnikiem benzynowym, z zewnątrz prawie niczym się od niego nie różni. Wprawne oko zauważy jedynie dwie końcówki „wydechu” wystające z tylnego zderzaka. Wewnątrz jest kilka kosmetycznych różnic – przy kierownicy znajdują się łopatki do ręcznej zmiany biegów, inne są zegary. Skrzynia biegów to klasyczny automat. Pracuje płynnie i szybko przełącza biegi, choć nie jest to konstrukcja dwusprzęgłowa.
Najważniejsze kryje się pod maską. Dwulitrowa jednostka napędowa jest autorskim dziełem japońskich inżynierów. Dzięki dwustopniowemu doładowaniu rozwija moc 235 KM i wytwarza spory moment obrotowy (350 Nm) w szerokim zakresie obrotów – od 1650 do 4000/min. Silnik potrafi pracować w dwóch trybach – Otta (tuż po rozruchu oraz podczas przyspieszania) i Atkinsona (kiedy auto porusza się ze stałą prędkością). Tryb Atkinsona sprzyja oszczędzaniu paliwa, a przełączanie między tymi dwoma trybami odbywa się niezauważalnie. Podczas jazd testowych, zależnie od stylu jazdy, zużycie paliwa oscylowało od 7,4 do 10,5 l/100 km. Wynik niezły, biorąc pod uwagę masę auta (1680 kg bez kierowcy) oraz fakt, że jest to SUV z wszystkimi tego aerodynamicznymi konsekwencjami.
![]() |
![]() |
Dwulitrowy silnik turbo to nowoczesna konstrukcja. Pojawi się też w innych modelach. | Wnętrze trochę jak z „Matrixa” – króluje styl nowoczesny. Wykończenie jak na markę premium jest miejscami zbyt pospolite. Skóra przeplatana plastikiem nie wygląda dobrze. |
Lexus model 200t wycenia na 158 tys. zł. Za tę cenę można kupić oszczędniejszą hybrydę. Kto miałby się więc skusić na „dwusetkę”? Młody klient, ceniący sportowe wrażenia z jazdy. Ale uprzedzamy – NX nie jest autem do szybkiej jazdy krętą drogą. To raczej wygodny, rodzinny samochód ze sporym, 580-litrowym bagażnikiem.
Dane producenta | Lexus NX 200t Elite |
Cena | 158 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maksymalna w przedziale obrotów |
235 KM 4800–5600/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
350 Nm 1650–4000 obr/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,3 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 7,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 178 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4630 x 1845 x 1645 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1755 kg, pojemność bagażnika 580/1625 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l. |
Naszym Zdaniem
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
Silnik wspomagany turbosprężarką (przed którym Lexus tak mocno się bronił) bardzo miło zaskakuje. Nie ma turbodziury, jest dynamiczny i bardzo oszczędny.
TO POLUBISZ - NOWE MULTIMEDIA
Brzmienie dwulitrowego silnika jest soczyste. Efekt ten udało się uzyskać klasycznym sposobem, czyli wydechem.
TEGO NIE - WYKOŃCZENIE
Jak na markę premium jest miejscami zbyt pospolite. Skóra przeplatana plastikiem nie wygląda dobrze.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-05-29 14:06:52
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?