Design Lucida podporządkowano aerodynamice, jest przy tym w najlepszym stylu amerykański
Nie jest tajemnicą, że szefowie firmy Lucid i Tesla, Peter Rawlinson i Elon Musk, nie przepadają za sobą. W 2012 roku, na krótko przed premierą Modelu S pierwszej generacji, Rawlinson, główny inżynier, opuścił Teslę z zamiarem stworzenia własnego samochodu, który wszystko miał mieć lepsze. Musk, bynajmniej nie rozbawiony tym faktem, napisał potem w jednym z tweetów, że Rawlinson nie miał wiele wspólnego z powstaniem Modelu S, który zresztą w 2013 roku zdobył tytuł Car of the Year przyznawany przez czasopismo „Motor Trend”.
Tesla zdobyła pozycję supergwiazdy w świecie samochodów elektrycznych, a Brytyjczyk Rawlinson z zespołem i z niemieckim konstruktorem Erikiem Bachem od 2014 roku pracowali nad własnym samochodem. Co jakiś czas do opinii publicznej przenikały plotki na temat możliwości, jakie ma mieć to auto, ale nie był to jeszcze dowód, że rzeczywiście ono powstanie. Ale powstało. W 2022 roku Lucid Air Dream również zdobywa tytuł Car of the Year. Elon Musk wciąż jest lekko obrażony, ale Rawlinson się cieszy: „Teraz nie może nas już nie zauważać”.



Tyle że, by przykuwać uwagę, Lucid Air Dream nie musi zdobywać żadnego tytułu. Wystarczy zaparkować nim gdziekolwiek, by za moment wokół zgromadzili się ciekawscy. Niektórym szeroki pas świateł z przodu kojarzy się nawet z visorem komandora Geordiego la Forge’a ze „Star Treka”, z czymś z przyszłości po prostu. Stylistyka auta jest w najładniejszym wydaniu amerykańska i została podporządkowana aerodynamice, jak w Mercedesie EQS. Lucid nie bije wprawdzie pod tym względem światowego rekordu EQS-a, którego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,20, jednak 0,21 to też znakomita wartość.
Powierzchnia czołowa, także bardzo ważna z punktu widzenia aerodynamiki, może być nawet mniejsza od tej w Mercedesie, gdzie wynosi 2,5 m2. Lucid ucieka się tu do różnych sztuczek – ma gładkie podwozie z wielkimi deflektorami, które odpowiednio kierują strumień powietrza, szczeliny w przednim zderzaku, które służą wytworzeniu podczas jazdy tzw. kurtyn powietrznych po bokach nadwozia, wyostrzone kontury, aerodynamiczne obudowy lusterek i dwa wyloty powietrza na przedniej pokrywie.