Mazda 2: Mniejsza trójka

Downsizing po japońsku: zamiast zmniejszać silniki, zmniejszamy nadwozie. Tak zrobiła Mazda w przypadku "2". Efekt – jeden z najładniejszych miejskich samochodów ostatnich lat.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

To oczywiście spore uproszczenie, bo Mazda 2 nie jest po prostu skurczoną odmianą „trójki”, ale na pierwszy rzut oka oba te auta są do siebie bliźniaczo podobne. Japończycy konsekwentnie unikają downsizingu i po raz kolejny stawiają na silnik bez turbodoładowania, ale opakowany w technologie Skyactiv, pozwalające na oszczędzanie paliwa. Wolnossąca jednostka nie zapewnia takiej dynamiki jak konkurenci z literkami TSI, VTI, czy TCe w nazwie, ale na miejskie potrzeby jest zupełnie wystarczająca. I odwdzięcza się zużyciem paliwa w mieście na poziomie 6 l/100 km. Gdy będziesz chciał Mazdę 2 wypróbować w mieście, koniecznie wybierz dziurawą drogę – auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, co nie każdemu pasuje.

REKLAMA

„Dwójka” imponuje pięknie zaprojektowanym i świetnie wykończonym wnętrzem oraz elektronicznymi wspomagaczami, których mało kto spodziewa się w aucie tej wielkości. Asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania, układ przełączający światła drogowe na mijania, czy czujniki parkowania ostrzegające o przejeżdżających autach, gdy opuszczasz miejsce parkingowe – to przyjemne dodatki. Oczywiście podnoszą cenę auta – dobrze wyposażona „japonka”, z wymienionymi systemami kosztuje nawet około 65 tys. zł. Czas pokaże, czy „dwójka” podbije rynek. Premiera crossovera CX-3 zapewne mocno jej to utrudni.

Dane producenta Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G
Cena 54 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maks./przy obrotach 90 KM/6000 obr /min
Maks. moment obr./przy obrotach 148 Nm/4000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,4 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4060 x 1695 x 1495 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1050 kg, dopuszczalne obciążenie 530 kg, pojemność bagażnika 280/950 l, pojemność zbiornika paliwa 44 l.
 

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Piękna jak Alfa Romeo, a jeśli do tego okaże się niezawodna jak inne modele Mazdy – będzie grzechu warta.
To polubisz - sterowanie radiem
Pokrętło znakomicie ułatwia obsługę multimediów. Kto chce może też korzystać z dotykowego ekranu.
Tego nie - miejsce nad głową
Jeśli masz ponad 180 cm wzrostu, siedząc z tyłu będziesz opierał głowę o podsufitkę. Do zagłówka nie sięgniesz.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA