REKLAMA

Mazda 2 po face liftingu: Czas dojrzewania

W szóstym roku życia Mazda 2 przeszła face lifting. Wszystko w niej służy zapewnieniu jak najwyższego komfortu – przede wszystkim bogatsze wyposażenie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Diodowe reflektory adaptacyjne są teraz bardziej rozbudowane
i lepiej doświetlają zakręty

Z przodu „dwójka” przypomina teraz Mazdę 6. Srebrne poziome listwy w dolnej części zderzaków sprawiają, że auto wydaje się szersze. Nowe fotele zapewniają dobre podparcie ud i dolnej części pleców, dlatego dłuższa trasa nie wywołuje zmęczenia czy bólu kręgosłupa. Nowością są ogrzewana kierownica i samościemniające się lusterko wsteczne. We wnętrzu jest teraz ciszej, bo zastosowano grubszą podsufitkę, nowe uszczelki tylnych drzwi oraz wygłuszenie tylnych nadkoli. Na desce rozdzielczej pojawił się wyświetlacz head-up, dzięki któremu łatwiej kontrolować prędkość.

REKLAMA

Mazda 2 - dookoła głowy 

Podczas manewrowania można teraz skorzystać z przednich czujników i z kamer 360 stopni. Pojawiła się możliwość podłączenia telefonu za pomocą systemu Apple CarPlay lub Android Auto. Sporo zmian dotyczy bezpieczeństwa. LED-owe reflektory adaptacyjne składają się z większej liczby elementów (20), zasięg świateł drogowych wzrósł o 80 m, zwiększono też liczbę skoków wiązki skrętnej (z 2 do 6), przez co oświetlenie podczas jazdy po łuku jest dokładniejsze. Asystent hamowania w ruchu miejskim (działający do 80 km/h) wzbogacono o system rozpoznawania pieszych po zmroku. Poza miastem jazdę ułatwią systemy utrzymywania auta na pasie ruchu i ostrzegania o jego niezamierzonej zmianie.

Centralne miejsce wśród zegarów zajmuje analogowy obrotomierz, prędkość jest pokazywana tylko cyfrowo
Mechaniczna skrzynia biegów zapewnia lepsze osiągi niż automatyczna Do wyboru są cztery rodzaje tapicerki

Mazda 2 - bez turbo

Zawieszenie przeprojektowano tak, by poprawić komfort jazdy. Mazda przyhamowuje koła po zewnętrznej stronie łuku, co w fazie wyjścia z zakrętu stabilizuje pojazd i zmniejsza przechyły nadwozia. Wbrew trendowi do zmniejszania pojemności skokowej silników i aplikowania im doładowania, Mazda oferuje 1,5-litrowy silnik bez turbosprężarki. W Polsce jest oferowany tylko w wersji o mocy 90 KM, wybrać można skrzynię automatyczną (przyspieszenie 0-100 km/h w 11,4 s) lub 6-biegową mechaniczną, z którą otrzymuje się także zespół tzw. miękkiej hybrydy. W tym wypadku odzyskiwana energia jest gromadzona w kondensatorze. Rozrusznik to jednocześnie prądnica; z silnikiem jest połączony paskiem, co zapewnia płynniejszy rozruch jednostki napędowej. Moment rozruchu trudno wyczuć, tym bardziej że nie następuje on w chwili wciśnięcia pedału sprzęgła, lecz dopiero po załączeniu biegu.

Po modyfikacjach silnik Mazdy 2, jak na swoją pojemność, okazuje się  oszczędny

Podczas pierwszych jazd Mazda 2 zużyła średnio 4,8 l/100 km. Wersja z mechaniczną skrzynią biegów zapewne będzie popularniejsza, bo jest tańsza i lepiej przyspiesza (9,8 sekundy do 100 km/h). Mazdę 2 skonstruowano tak, by zapewniała przede wszystkim komfort. Model ten kupują często dotychczasowi klienci Mazdy jako kolejny samochód w rodzinie, zamawiając głównie wersje lepiej wyposażone. Cena w porównaniu z poprzednią „dwójką” wprawdzie wzrosła, ale nie tylko z powodu dodatkowego wyposażenia, lecz przede wszystkim za sprawą nakładów niezbędnych do spełnienia nowych norm emisyjnych. Na pocieszenie dodajmy, że Mazda notuje stosunkowo niewielki spadek wartości.

Zawieszenie przeprojektowano tak, by zwiększyć komfort jazdy. Z tyłu są nowe światła

Dane producenta MAZDA 2 1.5 SKYACTIV-G 90 KM
Cena 91 900 zł (SkyDream)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
90 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
148 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie WLTP (NEDC) 5,3 (4,1) l/100 km
Emisja CO2 WLTP (NEDC)
120 (94) g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4065 x 1695 x 1495 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1025 kg, pojemność bagażnika 250/950 l, pojemność zbiornika paliwa 44 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA