REKLAMA

Mazda 3: W swoim stylu - TEST

Z autami jest jak z ubraniami – jedne mają niepowtarzalny styl, inne bardzo chciałyby go mieć. Mazdy należą do tej pierwszej grupy. Oto 150-konna „trójka” ze sportowymi dodatkami.

Mazda 3 Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Patrząc na akcesoryjne dodatki w postaci czarnego zderzaka z przodu, spojlera na dachu, czy poszerzonych progów – półżartem można stwierdzić, że jedyne, czego teraz Maździe brakuje to kolorowe neony pod podwoziem. Wszystkie wymienione wyżej elementy – oraz nakładki na lusterka, sportowy tłumik firmy Sebring i aluminiowe nakładki na pedały – to fabryczne dodatki oferowane przez Mazdę. Można je dokupić w pakietach lub oddzielnie – z 18-calowymi obręczami kół całość kosztuje 16 810 zł. Decydując się na nie, można być pewnym, że nawet z nadwoziem w srebrnym kolorze taka Mazda nie pozostanie niezauważona.

REKLAMA

Mazda 3 - Górna półka 

Na szczęście mimo ospojlerowania nie zmniejsza się użyteczność samochodu, którym bez problemu da się zjechać na podziemny parking, o nic nie zahaczając. Opcjonalny układ wydechowy burczy umiarkowanie, choć przy wyższej prędkości jego dźwięk może być na dłuższą metę męczący. Jak zwykle świetne wrażenie robi kokpit Mazdy – pod względem jakości wykonania i materiałów „trójka” to górna półka wśród kompaktów. Obsługa systemu multimedialnego okazuje się łatwa. Pokrętło na tunelu środkowym nie absorbuje uwagi, ekran podobnie. Chociaż monitor ma wielkość 8,8 cala, wnętrze nie wygląda jakby składało się tylko z niego, co dzisiaj wydaje się ambicją wielu producentów samochodów. W „trójce” łatwo przyjąć wygodną pozycję, zadowoleni będą szczególnie ci kierowcy, którzy lubią nisko opuszczony fotel i niemal pionowo ustawioną kierownicę. Minusy? Mało miejsca z tyłu i kiepska widoczność ze środka.

Mazda 3Fot. Kacper Mucha
Kierownica jak z MX-5 plus wysokiej jakości materiały i okrągłe, częściowo cyfrowe zegary
Mazda 3Fot. Kacper Mucha
Układ miękkiej hybrydy pozwala wyłączać silnik podczas toczenia

 

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 - Więcej mocy 

Z oferty Mazdy zniknął 122-konny silnik benzynowy, więc odmiana 150-konna stała się podstawowa. Z układem mild hybrid taka „trójka” potrafi być oszczędna – w trasie nie potrzebuje więcej niż 7 l/100 km, na autostradzie zużywa ponad 8 l/100 km. 2-litrowy silnik o typowo wolnossącej charakterystyce szybko reaguje na gaz, ale do życia potrzebuje obrotów, poniżej 4000/min niewiele się dzieje. Dobre osiągi oznaczają częste redukcje biegów, ale to nie problem, ponieważ skrzynia działa precyzyjnie i ma krótkie drogi prowadzenia. W zakrętach Mazda długo pozostaje przyczepna, jej układ kierowniczy nie irytuje sztucznością, a na nierównościach zawieszenie skutecznie je tłumi. Bo „trójka” ma nie tylko styl, ale i wysoką jakość.

Mazda 3Fot. Kacper Mucha
Fotel wygląda niepozornie, ale jest bardzo wygodny i można go obniżyć prawie do podłogi

 

Dane producenta MAZDA 3 SKYACTIV-G 2.0 HIKARI
Cena 114 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
213 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 206 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
138 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4460 x 1795 x 1435 mm, rozstaw osi 2725 mm, masa własna 1274 kg, poj. bagażnika 350 l, poj. zbiornika paliwa 51 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA