Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0
BP BP

Mazda 6 – Wszystko w Twoich rękach

Najważniejszy jest kierowca. Sporo miejsca we wnętrzu i bardzo bogate wyposażenie: Mazda 6 może podobać się pasażerom, ale chce i powinna - przede wszystkim kierowcom.

Mazda 6 Zestrojone dość sztywno zawieszenie Mazdy 6 lubi gładkie drogi, wtedy i auto, i kierowca czują się najlepiej.

Nie każdy chce jeździć autem, które wygląda bezpłciowo jak... tu wstaw odpowiednią nazwę. Mazda 6 nie ma ambicji podobać się każdemu, za kierownicę nie wsiada się do niej zbyt wygodnie, bo fotel znajduje się dość nisko nad podłogą, a bardziej niż świetne resorowanie nierówności interesują ją wysoka stabilność nadwozia podczas pokonywania zakrętów i szybkie reakcje na komendy wydawane kierownicą. "Szóstka" to zdecydowanie auto do jeżdżenia, a nie jedynie do przemieszczania się z domu do pracy i z powrotem. Docenią ją ci kierowcy, dla których liczy się trochę sportowa "postawa" za kierownicą odsadzoną daleko od deski rozdzielczej i nisko umieszczony fotel, który daje się przesunąć mocno w tył. Oparcie fotela można postawić niemal do pionu, delektując się w ten sposób wygodną pozycją do jazdy z prawie wyprostowanymi nogami.

W czasie podróży nie chce się i niemal nie trzeba odrywać rąk od kierownicy. Wskazówka obrotomierza w mgnieniu oka dochodzi do połowy skali, czyli 3000 obr/min. Dwulitrowy diesel wciąż dysponuje wtedy maksymalną siłą napędową i po zmianie przełożenia na wyższe z werwą ciągnie Mazdę do przodu. Przełączanie biegów sześciobiegowej przekładni odbywa się szybko i sprawnie.

Mimo "tylko" 140 KM pod maską, Mazda 6 2.0 MZR-CD ani przez moment nie wydaje się ociężała. Zasługa w tym silnika, który dysponuje sporym momentem obrotowym. Auto ochoczo nabiera prędkości na każdym biegu i od każdych obrotów, pod warunkiem że nie spadną poniżej 2000/min. Żwawe reakcje "szóstki" na polecenia kierowcy, realizowane z zegarmistrzowską precyzją, też podnoszą dynamikę jazdy.

Komputerem pokładowym, jak też sprzętem audio i klimatyzacją można sterować za pomocą trzech przełączników umieszczonych po lewej stronie na kierownicy. Tylko w pierwszej chwili ich obsługa wydaje się skomplikowana. Wystarczy kilka razy spróbować, a już niechętnie będzie się odrywać prawą rękę od kierownicy, żeby trafić w odpowiedni przycisk czy pokrętło na konsoli środkowej. Kierowca Mazdy 6 wszystko ma w swoich rękach. Dosłownie i w przenośni.

DANE TECHNICZNE MAZDA 6 2.0 MZR-CD EXCLUSIVE PLUS

DANE TECHNICZNE MAZDA 6 2.0 MZR-CD EXCLUSIVE PLUS
Cena107 000 zł
KonkurenciFord Mondeo, VW Passat
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach140 KM/3500 obr/min
0-100 km/h10,7 s
Prędkość maksymalna201 km/h
Zużycie paliwa5,6 l/100 km
Emisja CO2147 g/km
Silnikpoj. 1998 cm3, 330 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy liftback, dł. x szer. x wys. 4735 x 1795 x 1440 mm, rozstaw osi 2725 mm, masa własna 1455 kg, poj. bagażnika 510/1702 l.


Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Paweł Łapot

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 112 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij