[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Mazda 6 na 2019 rok - jak jeździ model po face liftingu

W Maździe 6 po face liftingu 2019 odświeżono nadwozie i wnętrze oraz wzbogacono wyposażenie. Ale zmiany są tak subtelne, że trzeba się przyjrzeć, by je dostrzec.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Najchętniej wybierana przez Polaków wersja Mazdy 6 to czerwony sedan z silnikiem benzynowym i bogatym wyposażeniem. Czy tak samo będzie z wersją po face liftingu?

Mazda 6 - silnik

Najpewniej tak, bo silnik benzynowy został zmodyfikowany i wciąż jest najbardziej godny polecenia, wyposażenie stało się bardziej nowoczesne, a lakier Soul Red Crystal (dopłata 3800 zł) bardziej czerwony. My niestety jeździliśmy autem w szarym kolorze, za to z najmocniejszym silnikiem w ofercie – czterocylindrową, wolnossącą jednostką benzynową o pojemności 2,5 litra. Silnik ten przeszedł niewielki upgrade techniczny i teraz osiąga 194 KM i 258 Nm, co oznacza przyrost o 2 KM i 2 Nm, czyli właściwie tyle, co nic. Kierowca tego przyrostu nie odczuje, zwłaszcza że wspomniane parametry silnik osiąga przy wyższych prędkościach obrotowych niż dotychczas. To nie jest zmiana na plus, bo obiektywnie auto zapewnia osiągi takie, jak turbodoładowane silniki 1.5, a subiektywnie – nawet gorsze, bo maksymalny moment obrotowy jest dostępny dopiero przy 4000 obr/min, więc silnik trzeba wkręcić na obroty, aby rozpędzić auto.

Zmodyfikowana jednostka wypada za to lepiej pod względem zużycia paliwa, ponieważ teraz ma system odłączania dwóch cylindrów przy prędkości do 80 km/h, a osiągnięcie katalogowego średniego zużycia 6,7 l/100 km (wg normy WLTP) nie jest wcale niemożliwe. W dodatku w układzie wydechowym nie ma filtra cząstek stałych, bo silnik wolnossący, mimo sporej pojemności, spełnia wyśrubowaną normę 6d-Temp bez tego kosztownego (w wypadku awarii) elementu.

Jednostka 2.5 jest standardowo łączona z 6-stopniowym automatem, który nie działa zbyt szybko, ale za to bardzo płynnie, więc z pewnością znajdzie zwolenników. Szkoda jednak, że ma tylko sześć przełożeń, bo przy autostradowych prędkościach silnik pracuje na nieco zbyt wysokich obrotach. Nie jest to jednak zbyt uciążliwe, bo kabinę dobrze wyciszono, więc do uszu pasażerów dociera najwyżej szum opon.

Nowe kształty, materiały lepszej jakości, estetyczne listwy i obszyta skórą deska rozdzielcza – nowe wnętrze jest starannie wykończone i prezentuje się elegancko

Mazda 6 - wyposażenie

To, że zawieszenie świetnie tłumi nierówności, a układ kierowniczy jest bezpośredni nie jest zasługą face liftingu, bo i poprzednia wersja była pod tym względem wzorowa. Modernizacja przyniosła natomiast duże zmiany na liście wyposażenia. Po raz pierwszy Mazda 6 może mieć wentylowane fotele, deskę rozdzielczą częściowo obszytą zamszem, funkcję auto hold, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, 7-calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny między zegarami (na większości powierzchni wyświetla... prędkościomierz), system kamer 360 stopni i tempomat z funkcją stop & go.

Najbogatszą wersją jest teraz nowa odmiana SkyDream – ma m.in. bardzo miękką tapicerkę
ze skóry typu nappa

Nie brakuje też praktycznych rozwiązań, „szóstka” ma np. cztery porty USB, w tym dwa w podłokietniku dla pasażerów siedzących z tyłu. To jedna z tych drobnych rzeczy, które umilają podróżowanie na tylnych miejscach. Komfortową jazdę zapewni jednak tylko sedan, bo w kombi pasażerowie siedzący na kanapie będą mieli znacznie mniej miejsca na nogi – jest ono krótsze o 6,5 cm i ma mniejszy rozstaw osi (2,75 m vs. 2,83 m).
Face lifting przyniósł też odświeżenie wyglądu – inny jest kształt zderzaków, reflektorów, osłony chłodnicy, tylnych lamp i wielu innych elementów. Ale to kosmetyka, większych zmian dokonano we wnętrzu – zmieniono kształt deski rozdzielczej, zamontowano większy ekran, nową kierownicę i użyto materiałów wyższej jakości. To najważniejsza zmiana, bo przeciętna jakość wykonania wnętrza była dotąd dużą bolączką „szóstki” .

Zobacz też: porównanie Mazdy CX-5 i Mitsubishi Eclipse Crossa

Zestaw kamer 360 stopni to nowość w Maździe 6  – robi swoje, czyli pokazuje obszar dookoła auta. Ale jakość obrazu jest marna

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Mazda 6
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 
Pojemność skokowa 2488 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
258 Nm 
4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,1 s 
Prędkość maksymalna 223 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,7 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4870 x 1840 x 1450 mm, rozstaw osi 2830 mm, masa własna 1462 kg, pojemność bagażnika 480 l, pojemność zbiornika paliwa 62 l.
Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij