Mazda CX-3: Konserwatywna - TEST

Część kierowców, zamiast aut naszpikowanych nowinkami, nadal wybiera samochody wykorzystujące sprawdzone przez lata rozwiązania. Dla nich właśnie jest Mazda CX-3 po face liftingu.

Mazda CX-3 Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Miejski crossover Mazdy znajduje się w sprzedaży już od pięciu lat i ani trochę nie chce się zestarzeć – CX-3 wciąż wygląda atrakcyjnie. Nie ustępuje też najnowszym modelom japońskiej marki pod względem stylistyki nadwozia, ale we wnętrzu i na liście wyposażenia można już zauważyć upływ czasu. Dlatego pod koniec zeszłego roku Mazdę po raz kolejny zmodernizowano. Tym razem nie zmieniono nic w wyglądzie, lecz poprawiono fotele, umieszczono na liście wyposażenia seryjnego bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, pojawił się układ kamer z widokiem 360 stopni, a system automatycznego awaryjnego hamowania wzbogacono o funkcję rozpoznawania pieszych nawet po zmroku. To niewielkie, ale ważne modyfikacje, które na pewno zainteresują fanów Mazdy CX-3.

REKLAMA
Mazda CX-3Fot. Jacek Hanusz
Mazda CX-3Fot. Jacek Hanusz
Oszczędne w formie wskaźniki idealnie tu pasują – CX-3 to nie tablet na kołach, lecz auto dające przyjemność z jazdy


Po face liftingu w ofercie znajdziemy już tylko jeden silnik – 2-litrową jednostkę benzynową bez turbodoładowania, uzyskującą moc 121 KM i moment obrotowy wynoszący 206 Nm.
Pierwsze kilometry za kierownicą CX-3 rozwiewają wszelkie wątpliwości – mimo braku turbosprężarki samochód jest tak żwawy, jak wynika to z danych technicznych, bo CX-3 rozpędza się do 100 km/h w czasie 9 sekund, co wśród miejskich crossoverów jest dobrym rezultatem. Mazda bardzo ochoczo reaguje na wciśnięcie pedału gazu, silnik płynnie wkręca się na obroty, a mechaniczna skrzynia biegów zaskakuje precyzją działania, auto przyspiesza więc płynnie i dynamicznie. Jest jednak pewna wada – żeby zapewnić najlepsze osiągi na przykład podczas wyprzedzania, trzeba silnik wkręcić na wysokie obroty, a wtedy staje się głośny. Nie każdy kierowca, który szuka dziś tego rodzaju samochodu, będzie chciał to zaakceptować. Co innego kierowcy, którym prowadzenie auta sprawia czystą przyjemność – dla nich dobrze zestrojone zawieszenie, krótki skok dźwigni zmiany biegów, kokpit zaprojektowany pod kątem wygody kierowcy, kierownica pracująca z wyczuwalnym oporem i wolnossący silnik okażą się niezastąpione. Takich modeli jest jednak coraz mniej, a to pozwala Maździe CX-3 wyróżnić się spośród innych aut. Można o niej powiedzieć, że jest crossoverem stworzonym z myślą o kierowcy.

Mazda CX-3Fot. Jacek Hanusz
Wyglądają niepozornie, ale są bardzo wygodne i dobrze trzymają w zakrętach – fotele to duża zaleta CX-3

 

Dane producenta MAZDA CX-3 SKYJOY
Cena 90 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
121 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
206 Nm
2800/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,1 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,2 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
140 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4275 x 1765 x 1535 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1235 kg, poj. bagażnika 350/1260 l, poj. zbiornika paliwa 48 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA