[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Mazda CX-3- więcej mocy w dieslu

Mazda CX-3 przeszła face lifting, który oprócz subtelnych zmian w wyglądzie wprowadza nowy, mocniejszy silnik Diesla. Czy Mazda CX-3 z dieslem to dobry wybór?

Mazda CX-3 2019

Po trzech latach od premiery Mazda CX-3 wciąż wygląda nowocześnie, dlatego zmiany nadwozia ograniczono do minimum. Nowe są klosze reflektorów i tylnych lamp, zmienił się wygląd osłony chłodnicy.

Nowe lampy i osłona chłodnicy dodały Maździe CX-3 charakteru

W reakcji na uwagi klientów w kabinie pojawiły się podłokietniki – z przodu i w oparciu kanapy, a wnętrze lepiej wyciszono. Zniknęła też dźwignia hamulca ręcznego, zastąpiona przyciskiem.

Kokpit jest funkcjonalny i świetnie wykonany; nowe są podłokietnik i elektryczny hamulec ręczny

Nowy diesel Mazdy

Pod maską pracuje nowy diesel o większej pojemności i mocy. Z 1,8 litra inżynierowie Mazdy uzyskali 115 KM i moment obrotowy o wartości 270 Nm. To niewiele w porównaniu z silnikami stosowanymi w samochodach konkurencyjnych. Przyrost mocy o 10 KM w stosunku do poprzedniego diesla, który właśnie znika z oferty, jest odczuwalny, choć samochód wciąż nie jest demonem prędkości.

Nowy silnik chętniej niż poprzedni wkręca się na obroty. Lepszy przebieg momentu obrotowego zwiększył odczuwalnie jego elastyczność, dlatego rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów. W czasie jazdy trudno poznać, że pod maską pracuje diesel, charakterystyczny odgłos słychać tylko przy wysokich obrotach. W trasie nowa jednostka napędowa CX-trójki pracuje jeszcze bardziej harmonijnie, nie powodując drgań.

Face lifting modelu objął także zawieszenie i układ kierowniczy, co doceniliśmy na krętych drogach. CX-3 lepiej radzi sobie z pokonywaniem ciasnych wiraży, dając kierowcy więcej przyjemności z jazdy.

Mazda CX-3 2019 - ceny

Ile kosztuje taka przyjemność? Testowany egzemplarz, z najbogatszym wyposażeniem, jest wart ponad 120 tysięcy złotych. To sporo, ale właśnie takie bogate wersje wybiera dziś aż jedna trzecia nabywców CX-3.

Zobacz też: dane technicznej nowej elektrycznej Hondy

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta Mazda CX-3
Cena 109 000  zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1759 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
115 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
270 Nm
1600-2600/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 181 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,8 l/100 km
Emisja CO2 126 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV,
dł. x szer. x wys. 4275 x 1765 x 1535 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1307 kg, pojemność bagażnika 350/1260 l, poj. zbiornika paliwa 44 l.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij