[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G - inna taktyka

Mazda CX-5, chociaż japońska, jest trochę jak samochód amerykański – ma duży, wolnossący silnik, nie lubi dynamicznej jazdy i zapewnia bardzo wysoki komfort. Jeździmy topową wersją.

Mazda cx-5 2.5 Skyactiv-G - osiągi

W tych czasach 2,5-litrowy silnik, jak w CX-5, to rzadkość. Maksymalną moc (194 KM) osiąga przy 6000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy – przy 4000 obr/min. 258 Nm nie jest spektakularną wartością przy parametrach jednostek konkurentów, które są wspomagane turbodoładowaniem, dlatego efekt łatwo przewidzieć. Kiedy silnik pracuje na niskich obrotach, rozpędza samochód jakby miał o połowę niższą moc, niż ma w rzeczywistości, ale do spokojnej jazdy to oczywiście wystarcza. Kiedy w końcu wkręci się na 4000 obr/min i wyżej, coś zaczyna się dziać, ale dynamika wciąż jest tylko przeciętna. O lepsze osiągi poza miastem trzeba się postarać i motywować Mazdę, wciskając głęboko pedał gazu.

Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje m.in. układ monitorowania martwego pola widzenia oraz utrzymywania auta na pasie ruchu; skrzynia ma sportowy tryb pracy

Najlepszym sprawdzianem możliwości CX-5 jest jej czas przyspieszania do setki, który wynosi 9,2 s, czyli mniej więcej tyle, ile potrzebują rywale z silnikami turbo o 30-40 KM słabszymi. Na dużą pochwałę zasługuje za to harmonijna praca jednostki i płynne rozwijanie mocy. Dużą zasługę ma w tym też 6-biegowa automatyczna skrzynia, której może nie wyróżnia szybkość, ale gładkie działanie na pewno tak. W mieście, podczas ruszania czy w korku, zmiany biegów są tak łagodne, że niemal niezauważalne. Bardzo dobrze działa system start/stop. Skrzynia może pracować w trybie Sport, który nawet nie udaje, że ze sportem ma cokolwiek wspólnego, ale jeśli komuś zależy na tym, żeby biegi wchodziły przy wyższych obrotach, to będzie z niego zadowolony. W miejskim tłoku auto zużywa około 10-11 l/100 km, poza miastem – do 8 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Tam, gdzie drogi są drogami tylko z nazwy, na paskudnych przejazdach kolejowych i w innych tego typu miejscach można poczuć, jak świetnie zestrojono zawieszenie Mazdy. Niezależnie od jakości nawierzchni, resorowanie zawsze świetnie tłumi nierówności, nadwozie ani się nie kołysze, ani nie podskakuje. Podobny spokój CX-5 zachowuje w ostrzej przejeżdżanych zakrętach, na których zresztą, jak na SUV-a, czuje się wyjątkowo dobrze. Gdy sytuacja robi się podbramkowa, system ESP ingeruje łagodnie, czyli stabilizuje samochód bez szarpania. Układowi kierowniczemu można zarzucić tylko tyle, że koła w jej centralnym położeniu nie reagują na niewielkie skręty kierownicą. W każdej innej sytuacji jego wyważenie jest co najmniej dobre i daje on kierowcy wiedzę o tym, w którą stronę są skręcone koła i jaką reakcję wywoła ruch kierownicą.

Jakość materiałów i ich spasowanie są na tip-top; pod tym względem CX-5 zdecydowanie bliżej do modeli klasy premium niż konkurentom 

Mazda CX-5 - komfort

Kabina została wykończona starannie materiałami o wysokiej jakości – to widać od razu. Dużo jest skórzanych obszyć, tworzywa są miękkie i tylko ozdobna plastikowa listwa nie pasuje do modelu z tzw. segmentu premium. Miejsca w kabinie wystarcza dla czterech dorosłych osób, a bagażnik ma całkiem sporą pojemność 506 litrów. Gorzej, że nie przewidziano w nim choćby jednego haczyka na siatki, więc zakupy lepiej przewozić za przednimi fotelami. Klasyczne wnętrze udowadnia, że nie wszystko musi być podane cyfrowo – analogowe zegary w tubach są czytelne, ustawianie klimatyzacji pokrętłami wygodne, bo nie trzeba zagłębiać się w menu systemu multimedialnego, a dla prawdziwych dinozaurów przewidziano nawet odtwarzacz CD/MP3. Okazuje się, że klienci lubią takie wyposażenie, bo CX-5 to najchętniej kupowany u nas model Mazdy.

REKLAMA

Mazda CX-5 - dane techniczne

Dane producenta Mazda CX-5
Cena 167 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 2488 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
258 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,8 l/100 km
Emisja CO2 197 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV,
dł. x szer. x wys. 4550 x 1840 x 1675 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1575 kg, pojemność bagażnika 506/1620 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

Zobacz także: nowa Honda Jazz

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij