Mazda CX-5 Newground: Gra w zielone - JAZDA

Prawie po amerykańsku wygodna, umiarkowanie dynamiczna, ale za to z nieprzekombinowanym wnętrzem i dopracowaną stylistyką – taka zawsze była i wciąż jest Mazda CX-5. Tu w nowej wersji Newground.

Mazda CX-5 Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jest tak: siadasz w szerokim fotelu, który – chociaż nie podpiera idealnie boków – od razu daje poczucie, że można spędzić w nim wygodnie kilkusetkilometrową podróż. Patrzysz w prawo i w lewo, gdzie znajdują się przyciski do uruchamiania różnych funkcji oraz pokrętła do obsługi klimatyzacji. Chwytasz za dość klasyczną dźwignię 6-biegowego automatu, na szczycie tablicy rozdzielczej uruchamia się znany i łatwy w obsłudze system multimedialny, spoglądasz na zegary, z których większość wciąż ma prawdziwą, a nie wirtualną wskazówkę. Materiały wysokiej jakości, przejrzysty rozkład przycisków, prosta obsługa, stonowane wnętrze bez stylizacyjnych ekstrawagancji – po prostu klasyka klasyki. Żeby jednak nie było zbyt przewidywalnie, nowa wersja Mazdy CX-5 – Newground – wyróżnia się zielonymi wstawkami wokół nawiewów powietrza i motywem graficznym w identycznym kolorze na fotelach. Bardziej spostrzegawczy dostrzegą też wstawki w tym kolorze osadzone w strukturze „grilla”. Sama osłona chłodnicy jest pokryta czarnym, półmatowym lakierem, z kolei osłony zderzaków z przodu i z tyłu wykończono półmatowym, srebrnym tworzywem. W naszym egzemplarzu na nadwoziu znalazł się też nowy lakier Zircon Sand. Ujmiemy to tak – spodobał nam się zdecydowanie bardziej niż te wszystkie zielone wstawki, które w klasycznym wnętrzu, utrzymanym w ciemnej kolorystyce, wyglądają trochę jak kolorowa poszetka włożona do kieszeni skórzanej kurtki.

Mazda CX-5Fot. Jacek Hanusz
Prosta obsługa i szybkie działanie, ale zachowawczy wygląd – oto system multimedialny Mazdy. Wiele funkcji wciąż uruchamia się przyciskami
Mazda CX-5Fot. Jacek Hanusz
W trybie sportowym tarcza prędkościomierza rozświetla się na czerwono


Na drodze Mazda CX-5 pozostaje sobą, czyli zrelaksowanym SUV-em, którego silnik, aby zapewnić coś więcej ponad standard, potrzebuje wysokich obrotów. Automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia w tempie nieśpiesznym, czasem zbyt długo czekając na wybranie kolejnego. Siedzi się wysoko, przechyły nadwozia są więcej niż wyraźne, więc kończy się na tym, że kierowca dostosowuje się do auta, a nie na odwrót. Jeździć trzeba raczej spokojnie, a wtedy CX-5 odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa, wynoszącym w trasie około 8 l/100 km. A zielone wstawki? Cóż, na szczęście są tylko w tej jednej wersji.

Mazda CX-5Fot. Jacek Hanusz
Zielone elementy w osłonie chłodnicy to wyróżnik nowej wersji wyposażenia Newground

 

Dane producenta MAZDA CX-5 2.5 SKYACTIV-G 6 AT 4X4 NEWGROUND
Cena 193 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 2488 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
258 Nm
4000 obr/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
181 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4575 x 1900 x 1680 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1577 kg, pojemność bagażnika 506/1620 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Mazda CX-5Fot. Jacek Hanusz
Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA