Jedyna istotna wada CX- 5 jest taka, że Mazda wciąż jest jednym z droższych kompaktowych SUV-ów. Mocniejsza, 175-konna, odmiana turbodiesla 2.2 jest oferowana tylko w wersji z napędem na cztery koła i tylko z najwyższym pakietem wyposażenia SkyPassion za 145 tys. zł, a to niemało.
Poza przestronną kabiną i wynikającymi z tego przyjemnościami, jedną z ogromnych zalet CX-5 jest układ jezdny. Zachowanie SUV-a Mazdy na drodze ma w sobie coś ze spokoju Audi Q5 i solidności Subaru Forestera z małą domieszką układu kierowniczego BMW X3. Zestrojenie jest oczywiście czysto „asfaltowe”, a kombinacja przyczepności i komfortu resorowania okazuje się jak z klasy premium; po zachowaniu auta nie czuć ani jego sporych wymiarów, ani tego, że środek ciężkości znajduje się dość wysoko.
Zawieszenie ma coś ze spokoju Audi Q5 i solidności Subaru Forestera.
Mechaniczna przekładnia, poza tym, że pozwala zaoszczędzić ok. 8 tys. zł, daje w porównaniu z automatem lepsze osiągi – z przyspieszeniem do setki w 8,8 s CX-5 2.2 SkyActiv-D to najbardziej dynamiczna ze wszystkich odmian CX-5 – a jednocześnie lepszą ekonomię. Duży plus dla Mazdy za dobrze zestrojony system start/stop.
Jak na auto z tego przedziału cenowego, CX-5 brakuje drobiazgów w rodzaju nawiewu na tył na tunelu środkowym, przydałby się też nieco większy ekran systemu multimedialnego. To jednak szczegóły, które nie są w stanie popsuć wciąż młodej cery Mazdy CX-5.
Dane producenta | Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D (175 KM) |
Cena | 145 200 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 2191 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 175 KM/4500/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 420 Nm/2000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 8,8 s |
Prędkość maksymalna | 207 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 136 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4555 x 1840 x 1670 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1605 kg, pojemność bagażnika 503/1620 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. |
Naszym zdaniem
Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”
Nie ma wad, raczej tylko niedociągnięcia. Jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów na rynku.
To polubisz - świetna obsługa
Nowoczesna, dobrze dopracowana obsługa multimediów i nawigacji za pomocą jednego kontrolera.
Tego nie - wyjątkowo irytuje
Lista muzyki z USB jest wyświetlana np. wg albumów lub wykonawców, ale nie folderów – co wyjątkowo drażni.
Tekst Roman Popkiewicz, fot. Jacek Hanusz
amis