Mazda CX-5: W nowym ciele nowy silnik

Hit sprzedaży Mazdy nie tylko będzie dobrze wyglądał na Twoim podjeździe, ale też sprawi, że będziesz się częściej uśmiechał. Z jakich konkretnie powodów? Jest ich cała lista.

CX-5 to duże auto, jednak stylizacja nadwozia skutecznie maskuje jego wymiary
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Formuła jest najprostsza i najskuteczniejsza z możliwych – CX-5 ma i świetne opakowanie, i sporo treści. Nadwozie pachnie świeżością tak samo jak przed rokiem, kiedy SUV Mazdy debiutował w salonach. Głównym daniem jest niezła sałatka z komfortu, funkcjonalności, wyposażenia, świetnych właściwości jezdnych, poręczności i niezłej ekonomii.

Każda wersja CX-5 jest dobra, byle miała napęd na cztery koła – idealny na taką zimę jaką właśnie mieliśmy.

Nowość sezonu zimowo-wiosennego w CX-5 to 2,2-litrowy silnik wysokoprężny, w tym wydaniu rozwijający moc 175 KM (jest jeszcze odmiana 150-konna). Dynamiczny, z reakcjami na gaz (typowo dla silników tego typu) lekko opóźnionymi, jest przede wszystkim bardzo oszczędny – średnie zużycie paliwa w zimowych warunkach wyniosło zaledwie 7,5 l/100 km. W uzyskaniu niezłej ekonomii pomaga seryjnie montowany system start/stop, wykorzystujący każdą chwilę na zgaszenie silnika. A dzięki sporemu zapasowi momentu obrotowego znacznie lepsze wrażenie (niż z benzynowym silnikiem 2.0) sprawia również automat.


Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"

To polubisz
2,2-litrowy turbodiesel, zależnie od wersji, rozwija 150 lub 175 KM. Jest przede wszystkim bardzo oszczędny.

Tego nie
Z tyłu brakuje wylotów układu nawiewu na tunelu środkowym; w aucie tej klasy rzecz trudna do zrozumienia.

Z nowym dieslem Mazdy w 175-konnej odmianie jest tylko jeden problem: występuje wyłącznie z najwyższym pakietem wyposażenia SkyPassion – stąd cena 148 tys. zł plus 8 tysięcy za automatyczną przekładnię. Pod względem właściwości jezdnych i komfortu CX-5 może równać się z modelami premium, natomiast największą wadą Mazdy jest bardzo pospolite wnętrze – zaskakująco nijakie pod każdym względem w porównaniu ze świetnie dopracowanym nadwoziem. Cóż, nie można mieć wszystkiego...

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-d SkyPassion
Cena156 400 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa2191 cm3
Moc maksymalna175 KM
przy obrotach4500/min
Maksymalny moment obrotowy420 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna204 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie5,5 l/100 km
EmisjaCO2 144 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4555 x 1840 x 1670 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1615 kg, pojemność bagażnika 503/1620 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

amis

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA