Formuła jest najprostsza i najskuteczniejsza z możliwych – CX-5 ma i świetne opakowanie, i sporo treści. Nadwozie pachnie świeżością tak samo jak przed rokiem, kiedy SUV Mazdy debiutował w salonach. Głównym daniem jest niezła sałatka z komfortu, funkcjonalności, wyposażenia, świetnych właściwości jezdnych, poręczności i niezłej ekonomii.
Każda wersja CX-5 jest dobra, byle miała napęd na cztery koła – idealny na taką zimę jaką właśnie mieliśmy.
Nowość sezonu zimowo-wiosennego w CX-5 to 2,2-litrowy silnik wysokoprężny, w tym wydaniu rozwijający moc 175 KM (jest jeszcze odmiana 150-konna). Dynamiczny, z reakcjami na gaz (typowo dla silników tego typu) lekko opóźnionymi, jest przede wszystkim bardzo oszczędny – średnie zużycie paliwa w zimowych warunkach wyniosło zaledwie 7,5 l/100 km. W uzyskaniu niezłej ekonomii pomaga seryjnie montowany system start/stop, wykorzystujący każdą chwilę na zgaszenie silnika. A dzięki sporemu zapasowi momentu obrotowego znacznie lepsze wrażenie (niż z benzynowym silnikiem 2.0) sprawia również automat.
Roman Popkiewicz
redaktor "auto motor i sport"
To polubisz
2,2-litrowy turbodiesel, zależnie od wersji, rozwija 150 lub 175 KM. Jest przede wszystkim bardzo oszczędny.
Tego nie
Z tyłu brakuje wylotów układu nawiewu na tunelu środkowym; w aucie tej klasy rzecz trudna do zrozumienia.
Z nowym dieslem Mazdy w 175-konnej odmianie jest tylko jeden problem: występuje wyłącznie z najwyższym pakietem wyposażenia SkyPassion – stąd cena 148 tys. zł plus 8 tysięcy za automatyczną przekładnię. Pod względem właściwości jezdnych i komfortu CX-5 może równać się z modelami premium, natomiast największą wadą Mazdy jest bardzo pospolite wnętrze – zaskakująco nijakie pod każdym względem w porównaniu ze świetnie dopracowanym nadwoziem. Cóż, nie można mieć wszystkiego...
DANE PRODUCENTA
DANE PRODUCENTA | |
---|---|
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-d SkyPassion | |
Cena | 156 400 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 2191 cm3 |
Moc maksymalna | 175 KM |
przy obrotach | 4500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 420 Nm |
przy obrotach | 2000/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,4 s |
Prędkość maksymalna | 204 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,5 l/100 km |
Emisja | CO2 144 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4555 x 1840 x 1670 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1615 kg, pojemność bagażnika 503/1620 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. |
amis