[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Mazda CX-5 i 5 kluczowych dla niej słów

Po 5 latach od rynkowe debiutu Mazda zaprezentowała nową generację modelu CX-5. Na pozór niewielkie zmiany sprawiły, że japoński kompaktowy SUV stał się jeszcze bardziej wyrazisty.

Model CX-5 stanowi jedną czwartą światowej i europejskiej sprzedaży Mazdy. Od momentu debiutu w 2012 roku w 120 krajach sprzedano ponad 1,5 mln tych samochodów, a w Europie CX-5 jest najpopularniejszym modelem Mazdy. Sytuacja nieco paradoksalna, gdyż kompaktowy SUV jest najstarszym modelem w ofercie firmy.

KODO

Nadwozia samochodów Mazdy są stylizowane według filozofii KODO czyli duszy ruchu. W przekładzie na język polski oznacza to stylizację, której efektem ma być karoseria o eleganckich, wyrazistych kształtach i dynamicznej linii. W najnowszym wcieleniu CX-5 filozofia KODO zaowocowała cofnięciem i mocniejszym pochyleniem przednich słupków oraz smuklejszymi kloszami lamp z przodu i tyłu samochodu. Auto zyskało również na proporcjach. Nadwozie jest krótsze o 5 mm i niższe aż o 35 mm.

Mazda CX-5 - test Test porównawczy - Mazda CX-5 i 10 konkurentów
 Stylizacja nadwozia skutecznie maskuje jego wymiary  
   

Jinba-Ittai

Jinba-Ittai oznacza w Japonii jedność jeźdźca i konia. Kierowca CX-5 przetłumaczy to sobie jako pewność prowadzenia i wrażenie panowania nad samochodem. Przestrojone przednie zawieszenie z kolumnami McPherson, a z tyłu zastosowana konstrukcja wielowahaczowa skutecznie tłumią nierówności i podnoszą komfort jazdy. Powiększony rozstaw osi i większa o 15% sztywność karoserii oraz system płynnego rozdziału momentu obrotowego na każde z napędzanych kół pozytywnie wpływają na precyzję prowadzenia podczas jazdy krętą szosą.

BP

 Mazda CX-5

Komfort

To słowo nie pochodzi z języka japońskiego, ale jest zrozumiałe chyba w każdym języku świata. Już poprzedni model świetnie radził sobie z izolowaniem jadących od nierówności nawierzchni. W tej dziedzinie nie było więc wielkiego pola do popisu. Ogromny postęp nastąpił natomiast w wyciszeniu kabiny. W Maździe z silnikiem wysokoprężnym odgłosy pracy silnika są znacząco lepiej wytłumione niż w CX-5 poprzedniej generacji. Dodatkowe punkty także za ergonomię. W górę powędrowała konsola środkowa, a wraz z nią dźwignia zmiany biegów. Wyżej – na linii wzroku kierowcy znalazł się ekran multimediów i nawigacji. Jest tez coś dla ciała – tylna kanapa zyskała podgrzewanie. Tylna klapa zaś elektryczny mechanizm podnoszenia i opuszczania.

 Mazda CX-5

Siła

Do wyboru silnik benzynowy 2.0 o dwóch wariantach mocy – 165 KM (dla wersji przednionapędowych) oraz 160 KM dla CX-5 AWD lub diesel 2.2 również o dwóch poziomach mocy – 150 lub 175 KM. Najbardziej przekonywujący – czytaj: zapewniający frajdę z jazdy jest najmocniejszy silnik wysokoprężny. Jego 420 Nm momentu obrotowego gwarantuje szybkie rozpędzenie ze startu oraz na wyższych przełożeniach. Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi 9 sekund, a prędkość maksymalna 208 km/h. Można go zestawić zarówno z mechaniczną skrzynią o 6 przełożeniach jak i 6-stopniowym automatem. Niestety można go zamówić tylko w najwyższej wersji wyposażeniowej SkyPassion w cenie od 158 900 zł.

 Mazda CX-5

Takuminuri

Tak nazywa się technologia trójwarstwowego lakierowania karoserii Mazdy. Do tej pory wykorzystywano ją przy lakierowaniu aut w kolorach Soul Red i Machine Gray. Wraz z nową CX-5 pojawia się nowy lakier Soul Red Crystal o jeszcze bardziej żywej i głębokiej barwie. Niestety, kto chce błysnąć musi zapłacić. Nowy lakier wymaga sporej, bo wynoszącej 4500 zł dopłaty. W przypadku najtańszej Mazdy CX-5 z silnikiem benzynowym i przednim napędem za 95 900 zł dopłata wyniesie więc 5% ceny podstawowej.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij