Model CX-5 stanowi jedną czwartą światowej i europejskiej sprzedaży Mazdy. Od momentu debiutu w 2012 roku w 120 krajach sprzedano ponad 1,5 mln tych samochodów, a w Europie CX-5 jest najpopularniejszym modelem Mazdy. Sytuacja nieco paradoksalna, gdyż kompaktowy SUV jest najstarszym modelem w ofercie firmy.
KODO
Nadwozia samochodów Mazdy są stylizowane według filozofii KODO czyli duszy ruchu. W przekładzie na język polski oznacza to stylizację, której efektem ma być karoseria o eleganckich, wyrazistych kształtach i dynamicznej linii. W najnowszym wcieleniu CX-5 filozofia KODO zaowocowała cofnięciem i mocniejszym pochyleniem przednich słupków oraz smuklejszymi kloszami lamp z przodu i tyłu samochodu. Auto zyskało również na proporcjach. Nadwozie jest krótsze o 5 mm i niższe aż o 35 mm.
Mazda CX-5 - test | Test porównawczy - Mazda CX-5 i 10 konkurentów |
![]() |
![]() |
Jinba-Ittai
Jinba-Ittai oznacza w Japonii jedność jeźdźca i konia. Kierowca CX-5 przetłumaczy to sobie jako pewność prowadzenia i wrażenie panowania nad samochodem. Przestrojone przednie zawieszenie z kolumnami McPherson, a z tyłu zastosowana konstrukcja wielowahaczowa skutecznie tłumią nierówności i podnoszą komfort jazdy. Powiększony rozstaw osi i większa o 15% sztywność karoserii oraz system płynnego rozdziału momentu obrotowego na każde z napędzanych kół pozytywnie wpływają na precyzję prowadzenia podczas jazdy krętą szosą.