Mazda CX-5 po face liftingu: Odnaleziona przyjemność - TEST

Mazda CX-5, najchętniej wybierany przez klientów model marki, przeszła lifting. Zmieniono wygląd świateł i zderzaków, poprawiono pracę zawieszenia oraz elektronikę kontrolującą przyczepność. Pojawił się też tryb jazdy Off Road oraz odważniej stylizowane wersje wyposażenia.

Mazda CX-5 Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ostatnim elementem, który umieścilibyśmy na liście poprawek koniecznych do przeprowadzenia w CX-5, byłoby zawieszenie. Było jedną z mocnych stron tego modelu. Okazało się jednak, że inżynierowie Mazdy zdołali, głównie za sprawą nowych amortyzatorów i sprężyn, sprawić, że stało się jeszcze bardziej komfortowe. Mazda CX-5 po liftingu gładko toczy się po asfalcie i jeszcze skuteczniej rozprawia z nierównościami, a przy tym wcale nie straciła zwinności na krętych drogach. W Maździe można na nowo odnaleźć przyjemność prowadzenia. CX-5 nie jest ociężała, na co wpływają lekko pracujące mechanizmy sterowania oraz układ napędowy reagujący z refleksem na dodanie gazu. Poprawiono także działanie automatycznej skrzyni biegów, co zmniejszyło zużycie paliwa. Różnice są jednak mniej wyczuwalne niż w wypadku zawieszenia.
Mazda CX-5 po liftingu jest oferowana, do wyboru, z dwoma czterocylindrowymi silnikami wolnossącymi – 2.5 (194 KM) i 2.0 (165 KM). Jeździliśmy autem z mocniejszą jednostką, która występuje tylko w zestawieniu z przekładnią automatyczną. Silnik pracuje płynnie i z soczystym brzmieniem prowokuje kierowcę do korzystania z wyższych obrotów, co przy niewysokim maksymalnym momencie obrotowym (258 Nm) jest konieczne, zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszania lub jazdy krętą górską drogą. Z pomocą przychodzi wtedy automatyczna skrzynia biegów, która starannie dobiera przełożenia.

REKLAMA

Mazda CX-5Materiały prasowe
Wersja Homura ma ozdobne czerwone szwy na kierownicy, fotelach, dźwigni zmiany biegów i  bocznych panelach
Mazda CX-5Materiały prasowe
Nowy tryb Off Road jest dostępny w wersjach Hikari, Enso, Newground i Homura z napędem 4x4


Inżynierowie Mazdy bardzo dużo pracy włożyli w wyeliminowanie najbardziej nieprzyjaznych dla pasażerów dźwięków i drgań karoserii. W efekcie wnętrze skutecznie odizolowano od irytujących wstrząsów zawieszenia oraz od hałasu. Wyjątkowo przyjemną atmosferę w kabinie utrzymanej w minimalistycznym stylu tworzą otaczające kierowcę wysokiej jakości miękkie materiały.
W CX-5 sprzed liftingu podczas całodniowych podróży narzekaliśmy na niezbyt wygodne fotele z przodu. W odświeżonej wersji zwiększono sztywność ich mocowań, ale nasze jazdy testowe trwały za krótko, by sprawdzić, na ile poprawiła się wygoda podróżowania na długich trasach. Komfort jazdy podnoszą ładowarka indukcyjna do telefonu, tempomat z funkcją wspomagania jazdy w korku oraz nowe reflektory adaptacyjne, które mają jeszcze skuteczniej oświetlać drogę. Pojawił się też nowy tryb jazdy Off Road poprawiający skuteczność napędu podczas jazdy poza asfaltem.

Mazda CX-5Materiały prasowe
Dzięki wzmocnieniu mocowań foteli zmniejszono drgania i poprawiono wygodę podróżowania


Zwiększono również funkcjonalność bagażnika, którego podłogę można regulować dwupłaszczyznowo – da się ją nie tylko obniżyć, ale też odwrócić, poza tym z jednej strony pokryto ją materiałem odpornym na wilgoć i zarysowania. Zlikwidowano także różnicę poziomów pomiędzy progiem bagażnika a jego podłogą, dzięki czemu łatwiej załadować cięższe przedmioty.

REKLAMA

REKLAMA

Cennik CX-5 po liftingu otwiera kwota 123 900 zł – tyle kosztuje wersja 2.0 z napędem na przednią oś, mechaniczną skrzynią biegów i pakietem wyposażeniowym Kai. Ceny wersji 2.5 zaczynają się od 160 900 zł (Kanjo), a wariant 2.5 AWD Enso wyceniono na 200 900 zł.
CX-5 osiągnęła pozycję najważniejszego modelu marki, jej udział w europejskiej sprzedaży Mazdy wynosi 19%. Zaprojektowana dla tych, którzy lubią jazdę samochodem, CX-5 stała się jedną z ciekawszych propozycji w swojej klasie. Nie jest to zresztą ostatnie słowo Mazdy w jej drodze do pozycji marki premium. Właśnie został zaprezentowany SUV CX-60, który ma przestronne wnętrze i napęd na cztery koła z tzw. mocnym akcentem na tył. Będzie wyposażany w 6-cylindrowe silniki benzynowe i Diesla oraz układ hybrydowy. Model ma do oferty Mazdy wnieść nową jakość. Czy zdetronizuje CX-5?

Mazda CX-5Materiały prasowe
19-calowe aluminiowe obręcze kół w wersji Homura pokryto czarnym lakierem metalicznym

 

Dane producenta MAZDA CX-5 2.5 SKYACTIV-G AWD HOMURA
Cena 202 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 2488 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
194 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
258 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia
automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 195 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,0 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
181 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4575 x 1845 x 1680 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1571 kg, pojemność bagażnika 522/1395 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

 

Mazda CX-5Materiały prasowe
Automatyczna skrzynia biegów w słabszej wersji 2.0 wymaga dopłaty 9000 zł, a napęd na cztery koła kosztuje w obydwu wersjach silnikowych 16 000 zł

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA