REKLAMA

Mazda CX-9 3.7 V6 - duży może dużo

Do świata opanowanego przez downsizing Mazda z modelem CX-9 po liftingu na przekór wszystkim wjeżdża z mocnym, prawie 4-litrowym silnikiem benzynowym pod maską.  

Mazda CX-9 pierwsza jazda, opinie, cena
Na naszych drogach CX-9 to SUV w rozmiarze XXL. Jak na ponad 5,1-metrowe nadwozie jest całkiem zwinny
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Są auta, które sprawiają, że jeździsz inaczej niż zwykle – np. w hybrydach częściej patrzysz na monitor przepływu energii niż na obrotomierz, „zbierasz” energię kinetyczną z hamowania i bijesz rekordy długości jazdy bez zużycia benzyny. CX-9 po face liftingu parkuje co prawda bardzo daleko od aut z takim napędem, ale też sprawia, że styl jazdy zaczynasz dopasowywać do niej. Ponad 20-centymetrowy prześwit plus 20-calowe koła oznaczają, że większością dziur, nawet tych dużych, w zasadzie nie trzeba się przejmować.

Komfort podróży jest gwarantowany – miejsca w środku jest pod dostatkiem (za wygodny, szeroki podłokietnik należy się plus jak stąd do Japonii), skrzynia biegów, choć to klasyczny „automat”, działa płynnie i ma bardzo szybki kick-down (potrafi wtedy zredukować o cztery przełożenia), a zawieszenie, przyrównując je do niemieckiej konkurencji, zestrojono zupełnie nie po europejsku. Przy hamowaniu samochód głęboko „kłania się” przodem (podczas ruszania przód nadwozia majestatycznie wychyla się ku górze), a w szybciej przejeżdżanych zakrętach czuć większą niż u rywali z Europy chęć nadwozia do podparcia się lusterkami.

REKLAMA

To wszystko jednak nie szkodzi, bo za kółkiem Mazdy CX-9 czujesz się na drodze jak gość – widok na krajobrazy wokół jest znakomity, rozmiary nadwozia całkiem dobrze wpływają na poczucie bezpieczeństwa, a leniwie mruczący pod maską silnik V6 daje do zrozumienia, zresztą słusznie, że z taką mocą dużo może. Choć przyspieszenie do setki w 10,1 sekundy głowy nie urywa, to subiektywne poczucie dynamiki jest niezłe. Spalanie w mieście na poziomie 17 l/100 km jest wysokie, chociaż nie zaskakujące.


SZYMON PIASKOWSKI - redaktor „auto motor i sport”

SUV z Japonii, ale przyprawiony po amerykańsku. Urzeka przestrzenią, komfortem i silnikiem.
To polubisz - składanie foteli
Bagażnik jest duży nawet przy komplecie pasażerów, a chowanie foteli na płasko w podłodze jest dziecinnie proste.
Tego nie - brak czujników
Mazda nie przewiduje fabrycznych czujników parkowania z przodu. Warto je dokupić na własną rękę.
Dane producenta Mazda CX-9 3.7 V6 4x4
Cena 178 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, V6
Pojemność skokowa 3726 cm3
Moc maks./przy obrotach 277 KM/6250 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 367 Nm/4250 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia
automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 10,1 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 11,3 l/100 km
Emisja CO2 270 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5105 x 1936 x 1728 mm, rozstaw osi 2875 mm, masa własna 1990 kg, pojemność bagażnika 487/1368/2851 litrów, pojemność zbiornika paliwa 76 l.
 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA