McLarena Sennę z Formułą 1 łączy zasada konstrukcyjna, według której masa ma iść w dół, a moc i docisk do podłoża w górę. Homologowana na zwykłe drogi wyścigówka waży niewiele, bo zastosowano w niej materiał, który służy też do budowy aut F1. Od konstrukcji nośnej, przez fotele i spojlery – wszystko zrobiono z włókna węglowego. Dzięki temu McLaren Senna jest o 110 kg lżejszy niż spokrewniony z nim topowy model marki – 720S. Jego zmodyfikowany silnik V8 w McLarenie Senna ma o 11% wyższą moc, czyli osiąga 800 KM i moment obrotowy o wartości 800 Nm. Solidny docisk do podłoża zapewnia ogromny ruchomy spojler z tyłu. Ważna rzecz: jako miejsce prezentacji tego modelu McLaren wybrał tor Estoril, na którym w 1985 roku Ayrton Senna wygrał swoje pierwsze Grand Prix.


McLaren Senna – na torze Estoril
Co robi producent samochodów sportowych mający własny zespół Formuły 1, gdy się go spuści z oka? Wyścigówkę z homologacją drogową. I to taką, która inne auta zostawia daleko w tyle, jak kiedyś Ayrton Senna konkurentów.

Komentarze