[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Używany Mercedes A, gen. 3, W176 (2012-18). Zwrot ku normalności

Po dwóch pierwszych generacjach klasy A – dość zawodnych i dziwnie wyglądających – eksperyment zarzucono. Trzeci model to kompakt o atrakcyjnej stylistyce.

Mercedes klasy A Mercedes klasy A
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ten model (kod W176) zadebiutował we wrześniu 2012 roku i jest dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej. Teraz to typowy kompakt, nie ma już warstwowej konstrukcji płyty podłogowej jak poprzednicy. Zmiana koncepcji nadwozia zmniejszyła przestronność wnętrza. Pokrewne modele to sedan CLA, kombi CLA Shooting Brake i crossover GLA. W  2018 r. w Genewie zaprezentowano nową Klasę A (kod W177).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" i czytaj bez wychodzenia z domu!

Układ napędowy

Wszystkie silniki są turbodoładowane. Benzynowa jednostka 1.6 występuje w wersjach mocy od 102 KM (A160), poprzez 122 KM (A180) po 156 KM (A200). Silnik 2.0 jest dostępny w odmianach A220 (184 KM), A250 (211/218 KM) oraz A45 AMG (360/381 KM). Ta ostatnia ma podwójne doładowanie i wymaga uważnego traktowania, koszty napraw są bardzo wysokie. Podstawowym silnikiem wysokoprężnym jest 1.5 znany z Renault. Jego wcześniejsze wersje miały problemy z obracającymi się panewkami. Jednak po modyfikacjach i ten silnik nie jest już awaryjny.

Zamów e-wydanie i czytaj "auto motor i sport" bez wychodzenia z domu!

W A160 CDI dysponuje on mocą 90 KM, a w A180 CDI osiąga 109 KM. Początkowo stosowano jednostkę 1.8, która w A180 CDI miała 109 KM, a w A200 CDI – 136 KM. To silnik z rodziny OM 651, którego pojemność skokową zmniejszono z 2,1 do 1,8 l. Jednostka OM 651 o pojemności skokowej 2,1 l też jest montowana – o mocy 136 KM występuje w A 200 d, z kolei w A 220 CDI osiąga 170 KM (w późniejszym A 220 d – 177 KM). W tym silniku zdarzają się nadmiernie rozciągnięte łańcuchy rozrządu. Wymiana jest droga, bo rozrząd znajduje się od strony skrzyni biegów. Przekładnie dwusprzęgłowe DCT po około 200 tys. km przebiegu mogą wymagać napraw mechatroniki. Wersje A220 i 45 AMG mają napęd na cztery koła 4Matic, natomiast A250, 200 CDI/d oraz 220 CDI/d mogą mieć napęd 4Matic.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

W stosunku do rozmiarów auta wnętrze jest ciasne. Z przodu miejsca nie brakuje, ale z tyłu jest niewygodnie – oparcie zamontowano zbyt pionowo, siedzisko jest za krótkie, a dach opada zbyt mocno. Pochylone słupki i niewielkie okna ograniczają widoczność. Obsługa pokładowych urządzeń nie stwarza problemów, jest intuicyjna.

Wykonanie

Jakość montażu i materiały wykończeniowe są z górnej półki. Auto dobrze zabezpieczono przed korozją. Początkowo zdarzały się trzaski, a do wnętrza i bagażnika wnikała woda; przeprowadzono też kilka akcji serwisowych.

Tablica rozdzielcza wyglądem nawiązuje do droższych modeli Mercedesa

Uda pasażerów wiszą w powietrzu, bo siedzisko kanapy okazuje się za krótkie; oparcie zbyt pionowe

Bezpieczeństwo

Seryjnie samochód wyposażano w siedem poduszek i ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP auto zdobyło maksymalną ocenę.

Zawieszenie

Samochód podskakuje na nierównościach, lepiej się prowadzi, kiedy jest dociążony. Zakręty pokonuje sprawnie, choć układ kierowniczy nie jest tak precyzyjny jak w BMW.

Bagażnik jest mały, ma wysoki próg i wąski otwór

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA