Sport występuje tu nie tylko w nazwie. Mercedes zadbał, by A250 Sport nie tylko groźnie wyglądał, ale też nieprzeciętnie jeździł. Wcale nie potrzeba było do tego mocniejszego silnika – pod maską siedzi 211-konna jednostka, ze "zwykłego" A250.
W wersji Sport jako generator adrenaliny działa układ wydechowy skomponowany przez specjalistów z AMG. Przy zmianie biegu na wyższy – strzela, a przy redukcji – basowo mruczy, co sprawia, że mógłbyś przysiąc, że masz do czynienia z mocniejszym autem. "Sporta" posadzono na obniżonym zawieszeniu, które wraz z elementami przedniej osi również zostało specjalnie zestrojone przez inżynierów z AMG. Zgodnie z oczekiwaniami, strojąc "zawias” skupili się oni bardziej na dynamice niż komforcie. Stąd wysoki poziom właściwości jezdnych – hothatch od razu odnajduje się w zakrętach, chociaż nie zaszkodziłoby, gdyby podczas szybkich zmian toru jazdy kierownica stawiała większy opór.
Na 18-calowych obręczach kół AMG, ze zmodyfikowanymi zderzakami i czerwonymi akcentami w nadwoziu A250 Sport wygląda drapieżnie i ostentacyjnie w porównaniu z podstawową wersją, przy czym pozostaje tak samo praktyczny. Za ten kompromis między funkcjonalnością, a nieprzeciętnymi wrażeniami z jazdy trzeba zapłacić przeszło 142 tysiące złotych. Jak na auto z segmentu Golfa to okrutnie dużo. Chociaż z drugiej strony, 16 tys. złotych za namiastkę A45 AMG, bo o tyle Sport jest droższy od zwykłego A250, to dobra oferta!
naszym zdaniem
Katarzyna Czajkowska redaktor auto motor i sport
A250 Sport to złoty środek dla tych, którzy wymagają więcej od podstawowej wersji, ale nie potrzebują mocy AMG.
to polubisz - symfonia wydechu
Głośne, ale świetnie skomponowane brzmienie wydechu. Znacznie lepiej słyszalne z zewnątrz niż z wnętrza kabiny.
tego nie - wysokie spalanie
211 koni trzeba poić (zużyją nawet 13 l/100 km), każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu będzie Cię słono kosztować.
DANE PRODUCENTA Mercedes A250 Sport
DANE PRODUCENTA Mercedes A250 Sport | |
---|---|
Cena | 142 300 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1991 cm3 |
Moc maksymalna | 211 KM |
przy obrotach | 5500/min |
Maksymalny moment obrotowy | 350 Nm |
w zakresie obrotów | 1200-4000 obr/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; skrzynia biegów 7 DSG |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 6,6 s |
Prędkość maksymalna | 240 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 140 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4292 x 1780 x 1433 mm, rozstaw osi 2699 mm, masa własna 1465 kg, pojemność bagażnika 341/1157 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Katarzyna Czajkowska
amis
Komentarze
Samuraj, 2014-02-06 20:23:44
auto motor i sport, 2014-02-04 08:59:07
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?